• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

Baby 13 maand - voldoende met 2x borstvoeding?

Goeiemiddag,

Mijn dochtertje is nu 13 maand. Ze krijgt 's morgens en 's avonds borstvoeding. Hiernaast krijgt ze groentepap, fruitpap, water, brood enz. thuis of in de kinderopvang. Ze groeit en ontwikkelt goed.

Is 2x borstvoeding per 24h voldoende, of vul ik dit best aan met kunstmelk? Ik kolf niet meer af. Mijn vraag is dus vooral of ze alles wat ze nodig heeft haalt uit 2x borstvoeding en haar vaste voeding, of dit toch onvoldoende is en ze nog groei- of opvolgmelk (of gewone volle melk) nodig heeft. Ik vind hier geen duidelijk antwoord op online. Ik heb al 1x biologische opvolgmelk geprobeerd, maar dit vond ze niet lekker. Gewone melk lust ze wel, maar hier zitten dan weer veel eiwitten in.

Alvast bedankt voor jullie inzichten en ervaringen!
 
Officieel mogen ze vanaf 1 jaar gewone melk bij de maaltijd.
Volgens mijn moeder was ik met 9 maanden volledig van de borstvoeding af en heb ik nooit kunstvoeding gehad. Ik ben redelijk groot voor een vrouw. Dus zal niet veel kwaad kunnen.
 
Vreemd dat je online niets kan vinden. Het Voedingscentrum geeft duidelijke adviezen.

 
Borstvoeding is een heel natuurlijk proces. Als je dochtertje genoeg heeft aan 2 voedingen, dan is dat genoeg, wil ze minder of meer, dan dat. Gewoon de natuur zn gang laten gaan.
 
Terug
Bovenaan