Baby 14 weken bij elk slaapje opeens huilen!

<p>helpppp! </p><p>Wie kan mij vertellen wat dat is?</p><p>Mijn dochter ging altijd heel makkelijk naar bed nooit geen gevecht was het en nu opeens ons het bij elk slaapje raak.</p><p>Ik leg haar meerdere malen op een dag in haar bedje waar ze ook heel goed slaapt alleen het in slaap komen is opeens wel een groot gevecht. Ze word boos en gaat enorm vechten tegen haar slaap terwijl ze enorm moe is.</p><p>Herkent iemand dit ?</p><p>En heeft iemand tips ?</p>

Heel herkenbaar. Ik denk dat je in het 4 maanden sprongetje zit. Wij hadden dit ook vanaf week 14/15, ineens niet meer makkelijk in slaap kunnen komen en als hij dan sliep was het maar voor een minuut of 20. Bij ons werden ook de nachten dramatisch, maar nu bij 18 weken gaat het weer super goed. Slaapt weer gewoon in zoals voorheen en wordt de ochtenden pas om half8 wakker. Dus het komt goed! 
Ik weer niet of ze reflux heeft, maar dat kan er ook mee te maken hebben. dat was bij ons de eerste weken. Hij had veel last van opkomend eten, dus na het toevoegen van johannesbroodpitmeel en zijn uiteinde iets omhoog te hebben gezet ging dat ineens stukken beter en sliep hij ook beter. Wel een tip als je aan johannesbroodpitmeel begint, ik zou deze halen bij De Tuinen. Deze is biologisch en veroorzaakt geen spuitluiers

Bedankt voor je berichtje !
Hier indd ook te maken met reflux maar daar krijgt ze medicatie voor en haar bedje staat indd ook een beetje schuin.
Ooooww zou het bij de sprong horen dat zou natuurlijk ook nog kunnen!
Hoe ging jij ermee om?

Oke, dus reflux kun je daarmee uitsluiten, dan denk ik echt de sprong. Sprong 4 wordt ook wel de ergste sprong genoemd haha. Ik vond het echt even pittig deze weken, maar ik ben sowieso niet afgeweken van het ritme en ook altijd in zijn bedje gelaten. Ik ben hem er dus niet uit gaan halen en bij ons bijv in bed gaan leggen. Ik heb een aantal nachten met hem in zijn kamertje gezeten in de stoel met een speen totdat hij weer in slaap viel en dan legde ik hem weer in bed. Ik dacht ‘gaat dit ooit nog over’, maar ja dat gaat het. En nu kan hij ineens heel veel meer en slaapt hij weer erg goed. Wat ook hielp bij mij was om een tut oid op zijn oogjes te leggen omdat ik merkte dat hij overdag te veel prikkels had van nieuwe dingen die hij weer aan het ontdekken was. En pak zelf echt je rust. Wij lagen soms om 20.00uur op de bank een tukje te doen voor een uurtje. Alles wat je even mee kunt pakken is mooi meegenomen. Het is zwaar, maar als ik zie wat hij nu weer kan was het het waard. Veel succes! 

Ja ik hou haar ook in haar eigen bed!Als ze erg overstuur is haal ik haar er wel even uit en maak ik haar rustig en leg ik haar weer terug de ene keer valt ze gelijk binnen een minuut in mijn armen in slaap en de andere keer leg ik haar wakker terug en valt ze daarna ook in slaap.Zou je ze nu al kunnen verpesten dat ze straks altijd zo in slaap wilt vallen?Hahaha herkenbaar wat je zegt soms lig ik 21.00 al in bed en doet mijn vriend de laatste fles als hij uit zijn werk komt.Hij werkt lange dagen en is nooit voor 0.00 thuis dus soms best heftig...!Fijn om te lezen dat het over gaat haha maar doorzetten denk vooral met het “standaard” ritueel.

Goed dat je haar in haar eigen kamertje houdt. Ik vond dat best lastig omdat ik soms weleens dacht, kom maar lekker bij mij in bed liggen, dan slapen we tenminste alletwee haha. Maar ik heb dat toch niet gedaan. 
Verpesten kun je ze nog niet. Ze zeggen dat ze vanaf 6 maanden linken kunnen gaan leggen. 
Wel heftig inderdaad dat je vriend zulke lange dagen werkt. Ik vind het al pittig als mijn vriend een hele dag weg is, al merk ik wel nu na 4 maanden dat de kleine man rustiger aan het worden is en ik daardoor ook zelfverzekerder. Ik heb het gevoel dat ik het moederschap nu wel onder de knie begin te krijgen (vond het best lastig op het begin). 
Het gaat echt vanzelf over hoor! Maar ik ben erachter dat er dan wel weer iets nieuws komt (straks krijgen ze tandjes etc.). Maar als je ziet wat ze allemaal in een korte periode weer voor nieuwe dingen leren, dan krijg je er ook een hoop voor terug :)

Ben het helemaal met je eens.
Het is allemaal nieuw en spannend eigenlijk gewoon enorm moeilijk.
Ik sta ook soms met tranen in mijn ogen wanneer ze zo huilt in bed en dat ik niet meer goed weet wat nou beter zal zijn laten huilen of eruit halen!
Denk wel dat ze al goed door hebben dat het fijner is bij je dan dat ze alleen in hun kamertje liggen.
Mama zijn is en blijft moeilijk.
Ik kom ook steeds dichterbij die 4 maanden en merk ook echt met de dag is  het een soort van leuker 

Terug
Bovenaan