Baby 14 weken drinkt slecht

Hallo moeders,

Mijn dochter van 14 weken drinkt sinds een paar dagen slecht. Ze krijgt 5x180ml maar ze drinkt geen enkele fles leeg. Soms laat ze wel 100ml van een fles staan. Als ze overdag te weinig krijgt dan wordt ze om 4 uur 's nachts wakker met schreeuwende honger. Als we dan de eerste fles om 4 uur 's nachts geven slaapt ze de volgende nacht vaak van 21.00 uur tot 08.00uur. Als ze zo'n lange nacht maakt is het overdag vaak proppen met de voeding. We hebben geprobeerd om de laatste fles tussen 21.00 en 22.00 uur te geven maar dat redt ze vaak niet. Als we haar 's avonds laat wakker maken voor een fles drinkt ze die ook niet. Herkenning bij iemand en tips?
 
Vaker een klein flesje aanbieden? Je kunt flesvoeding ook prima op verzoek geven, de hoeveelheden op het pak zijn alleen een richtlijn. 
Bij flesvoeding op verzoek geef je kleinere hoeveelheden voeding per keer. De hoeveelheid per dag blijft hetzelfde, maar dit kan over meer voedingen verdeeld worden, als je kindje daar behoefte aan heeft. Het flesje hoeft ook niet leeg, je kindje geeft wel aan wanneer hij of zij genoeg heeft gehad.
 
Het klinkt wel heel normaal hoor. ik snap dat het lastig is, maar nachtvoedingen horen er zeker het eerste half jaar wel een beetje bij. En dat kan ook alleen maar met periodes zijn. 

ze drinken ook niet elke dag dezelfde hoeveelheid. soms heel veel en dan weer wat minder. Vaak zie je ook met een verkoudheid dat ze een paar dagen heel weinig drinken. Ze slapen ook niet elke dag precies dezelfde tijden, dus dan schuift het drinken vaak wat mee. Ritmes zijn altijd "ongeveer" en totdat je kindje de boel weer omgooit, en niet elke dag gaat volgens het ritme.

Bij mijn dochter begon het rond die tijd ook uit te maken dat het voeden in een prikkelarme omgeving gebeurde, anders was ze zo afgeleid. En dat ging ze inderdaad snachts inhalen. Bij ons werden de nachtvoedingen tussen 6-8 maanden minder. Ik vind nog steeds dat als het nodig is, dan stop ik er gauw een fles in, want dan slapen we het snelst weer verder. En eetgedrag kun je nog zo moeilijk sturen bij baby's. Gewoon de baby volgen geeft het minste frustratie hier. Wij hebben ook met de fles (vanaf 3 mnd) altijd alles op verzoek gedaan.
 
Dit klinkt ook erg als spring 4.. vaak zie je dan dat vooral het drinken echt even minder kan zijn.

Geen zorgen! Bied anders eerst 90+3 aan en dan kan je altijd nog een flesje maken als ze nog honger heeft.
Liever dan even 6 voedingen en meer op verzoek . En het is echt niet slecht als ze een tijdje minder drinken.. zolang ze maar goed plassen/poepen en aankomen hé
 
Heeft hier vanaf 14 weken ook een week of 2-3 geduurd dit gerommel. Daarna kon onze zoon ineens weer nieuwe dingen. Ze moeten minimaal 500cc op een dag binnen krijgen en als ze echt honger hebben komen ze wel. Super frustrerend maar lekker mee bewegen met je baby en vooral niet te druk over maken.
 
Bedankt voor de reacties. We zijn wat rustiger de fles gaan geven en wat meer op verzoek gaan geven. Dat ging een stuk beter. Nu, 10 dagen later, drinkt ze weer 5x180ml bijna elke keer leeg, soms laat ze max 30ml staan. Ik denk dat het inderdaad een sprongetje is geweest, ze kan nu heel goed haar hoofd omhoog houden en neigt naar omrollen. Ook zijn speeltjes ineens favoriet en kan ze minuten lang naar haar handjes kijken. Het is dus allemaal weer goed gekomen.
 
Terug
Bovenaan