Baby 14 weken slaapt slecht. TIPS!?

<p>Onze kleine meid is inmiddels 14 weken en het slapen ging aardig goed. Rond 23.30 laatste flesje en dan sliep ze rustig tot 5 of 6 door.</p><p>Ze sliep dan voor die tijd wel vaak bij ons beneden want haar bed weigerde ze vaak.</p><p>Sinds we over zijn gestapt naar 5 voedingen op een dag slaapt ze opeens veel slechter. Ze slaapt nu wel tussen 19.00 en 23.00 lekker in bed, maar nadat ze haar laatste flesje heeft gehad slaapt ze heel onrustig. Ze valt voor mijn gevoel niet meer in een diepe slaap. Zodra haar speentje uit valt wordt ze wakker en begint ze te huilen..</p><p>Ook is ze steeds vroeger klaarwakker. Vanmorgen om 02.45 uur lag ze lachend met ogen open in bed. Speen wilde ze niet, eten niet, schone luier hielp niet. Op het moment dat we even met haar gaan zitten wordt ze moe en valt ze weer in slaap maar weg leggen ho maar.. dan is mevrouw weer klaar wakker!</p><p>Ik snap dat het er bij hoort maar mama komt zo soms echt nog niet aan een paar uurtjes slaap per nacht toe.</p><p>Heeft iemand tips!? Wat zouden we kunnen proberen?</p><p>Alvast bedankt!</p>

Slaapt ze overdag veel? Kan wezen dat ze haar slaap op heeft. En moet je haar echt wakker maken voor de fles van 23:00? Anders zou ik die niet doen, en wachten tot ze komt. Haar dan een volle fles geven? Misschien valt ze daarna wel weer in slaap? Verder eigenlijk geen tips. Kan ook een sprongetje zijn? Dat verstoort vaak ook de nachtrust. Waarschijnlijk is dit een fase zoals bijna alles haha

Ik geef als laatste fles een papfles.. dat verteert wat langzamer en hierdoor slaapt hij dus iets langer. Af en toe nog wel wakker, maar zodra ik de speen erin doe slaapt hij alweer. (Hij ligt naast me, dus ik kan dit gewoon half slapend doen, waardoor ik zelf ook weer snel slaap) hij ligt nu nog heerlijk te slapen (22:45 laatste fles) ?

[quote quote=10249278]Ik geef als laatste fles een papfles.. dat verteert wat langzamer en hierdoor slaapt hij dus iets langer. Af en toe nog wel wakker, maar zodra ik de speen erin doe slaapt hij alweer. (Hij ligt naast me, dus ik kan dit gewoon half slapend doen, waardoor ik zelf ook weer snel slaap) hij ligt nu nog heerlijk te slapen (22:45 laatste fles) [/quote]
Houd wel rekening met een andere luier na de eerste 2 keer een papfles, de darmpjes moeten eraan wennen 

Terug
Bovenaan