Baby 14 wk wakker na 45 min

Hi allemaal!

Onze dochter slaapt sinds deze week in haar bedje. We gebruiken de sus-en-klop methode van Tracy Hogg (iets aangepast. Ipv kloppen aaien we tussen haar wenkbrauwtjes). Binnen no time valt ze in slaap. Dat is echt een overwinning, want tot een week geleden sliep ze alleen in de draagzak.

Nu is het wel zo dat ze bijna ieder slaapje na 45 min wakker wordt. Ik heb ook nog een zoontje van 3 die aandacht wil, dus wil wel graag weer naar beneden kunnen ? (vanaf 21.30u slaapt ze overigens wel “door” tot de nachtvoeding).

Hoe hebben jullie dit aangepakt? Tips zijn welkom!

Geduld hebben. Na 4 maanden gaat het vaak beter. Niet elke baby slaapt steeds lange slaapjes. 45 min per keer is helaas heel normaal voor zo'n jong kindje. 

Die slaapjes van 45 minuten (en dan hadden we nog geluk!) duurden hier tot 8 maanden ongeveer :( volgens mij is er niet heel veel wat je daar aan kan doen.. in de draagzak ging hier het beste dan hield ze het langer vol. Accepteren is het beste denk ik. Succes.

Op zich is dat niet erg toch? 45 minuten is 1 slaapcyclys. Als ze snachts goed doorslaapt is dat super goed!
Mijn dochter van 6 maanden slaapt over dag 1x 2u en 1x 30-45 min. 'snachts slaapt ze niet door en smorgens is ze ook weer vroeg. Dus verder ook veel wakker overdag maar vrolijk en tevreden. Er is altijd wel wat toch! Mn zoontje sliep een periode rond die leeftijd ook korte slaapjes overdag maar snachts super! Alle kindjes doen t weer anders..
Zolang ze goed groeit en tevreden is, past dit bij haar lijkt me...

Dat is normaal voor zo'n kleintje. Je ziet vaak dat ze met 4 maanden overdag beter gaan slapen. Dan leren ze pas cyclussen te koppelen van overdag. Dat ze het snachts doen heeft niks te maken met overdag.
Ook zou bewezen zijn dat een slaapje van 45 min net zo effectief zou zijn als je slaapje van bijv 1,5 of 2 uur. 
Liefde van een moeder zou je eens moeten bekijken op Facebook. Zelf veel aan gehad en besteeds ook veel aandacht aan slaapjes overdag. 

Bedankt voor jullie relativerende reacties! Ik merk dat ik heel veel vergelijk met het slapen dat haar broer deed (een gat in de dag dus ?). Fijn dat het dus wel normaal is! Hopelijk dan na 4 maanden de verbetering ?

Hahah zoo herkenbaar!
grote broer sliep altijd super veel, gewoon altijd 2 x 2/3 uur iedere dag weer!
en zn lieve kleine broertje slaapt zooo random! En vaak 45 min slaapjes 
Soms gaat t dagen goed met 2 lange slaapjes nu met 9 maanden.. en soms totaaaal niet. Go with the flow! 

Terug
Bovenaan