Baby 14 wkn drinkt slecht

Onze zoon van 14 weken drinkt sinds een week of twee veel slechter dan daarvoor. Hij krijgt 5x150cc en dronk die bijna allemaal leeg. Nu gaat geen enkele fles leeg en blijft er altijd tussen de 20-60cc over. Hij woog 2 weken geleden 5,5kg en drinkt nu maar ongeveer 600cc per dag. Vandaag op CB extra gewogen en meneer blijkt maar 75gram aangekomen in twee weken tijd (waar 300gram normaal is). We gebruiken de dr. Brown flessen, speen 2. Verder niets veranderd qua flessen of voeding... Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Hij weigert gewoon als de fles nog half vol zit en draait dan zijn hoofd weg. Hij is verder wel vrolijk en alert, maar toch baart het ons zorgen..
 
Zit de kleine toevallig in een sprongetje? Soms gebeurd het dan wel eens dat ze minder drinken dan normaal. De kleine is niet bijv verkouden? Dan hebben ze ook de neiging minder te drinken. Als het minder drinken nog n week zo aanhoudt zou ik wel even CB en/of huisarts inlichten voor de zekerheid.
 
Heb je 2 weken geleden ook op het CB gewogen? Weegschalen wijken soms nog af heb ik gemerkt.

Inderdaad misschien een sprong, meer aandacht voor andere dingen dan voor de fles?
Zolang hij genoeg poept en plast en alert en vrolijk is zou ik me voor nu niet teveel zorgen maken.
 
Ik zou vaker kleinere beetjes aanbieden. Een baby maagje is met 14 weken nog erg klein. Rond een half jaar is de natuurlijke maaginhoud nog maar 100 ml. Probeer vaker te voeden (op verzoek) en dan minder in de fles doen....
 
Terug
Bovenaan