Baby 14weken in de nacht vroeger wakker

Mijn dochertje is 14w
Werdt altijd tussen 3 en 5u wakker voor een voeding. Nu is dot de laatste nachten tussen 24 en 1u30 !
Zijn ondertussen bezig met het ophogen van haar voeding.

Iemand enig idee hoe dit komt dat ze vroeger wakker wordt voor een voeding ?

Ik volg! We hebben net hetzelfde met onze dochter van ondertussen 15 weken. Sliep eerst steeds tot ongeveer 6u en sinds kort steeds al wakker rond 3-4u voor een fles. Ik heb al geprobeerd om een grotere fles te geven als laatste fles rond 23u maar ze drinkt ze niet leeg en laat zodanig veel staan dat ik even goed een normale fles had kunnen geven. In combinatie met werk wegen die korte nachten stilaan echt wel door...

Misschien niet het antwoord dat je wil horen, maar het hoort er bij.. veel kindjes hebben op deze leeftijd nog 1 of meerdere voedingen nodig in de nacht. Kan frustrerend zijn, zeker in combinatie met werk, maar ik merkte zelf dat het toch het minst vermoeiend was om je er maar bij neer te leggen. Google anders ook even op 4 maanden slaapregressie, dat kan verklaren waarom de tijden nu opeens anders zijn dan je gewend bent.

Hoort er echt bij. Mijn dochter kwam als pasgeborene maar 1 x per nacht om half 3. Nu is ze een half jaar en is ze bijna elk uur wakker en voedt ik haar zeker 3x per nacht. Hoort erbij. Gaat vanzelf weer anders worden. Ertegen verzetten werkt averechts. Succes!!

Zoals de rest zegt... go with the flow. Eenmaal 'doorslapen' tot 3.00 betekent niet dat je kindje dat altijd blijft doen!!

Ik weet nog dat mijn beide dochters met 3 maanden doorsliepen van 22.00-5.00 ongeveer. Met 4 maanden ineens niet meer en waren er veel nachten dat ze om 22.00-1.00-5.00 bijvoorbeeld voor een voeding kwamen én in de uren daartussen ook onrustig waren. Helaas hoort het er gewoon bij!
Uiteindelijk hielden de slechte nachten aan en hebben ze tot een maand of 14 wel een nachtvoeding nodig gehad. Soms sliepen ze een weekje door, maar dat was dan ook weer ineens voorbij.

Ook na die 14 maanden nog elke nacht gebroken nachten, maar geen voedingen meer. Ondertussen zijn m'n dochters 4 en 2.5 en nog steeds slapen we echt niet elke nacht door. 4/7 nachten moet ik er nog 1-3x uit... en een drammende peuter midden in de nacht is soms nog wel veel pittiger dan een baby'tje..

Weet je, het hoort er gewoon bij met kinderen. Verwacht gewoon niet dat je uren kunt doorslapen de komende jaren. En op de nachten dat het wel gebeurt heb je gewoon een keer geluk! :)

Terug
Bovenaan