Baby 15 maanden elke nacht wakker

<p>Waarschijnlijk doe je er goed aan om de dreumes in eigen bed te laten slapen. Ook al betekent dat dat de kleine uren ligt te huilen. Na een x dagen moet het beter gaan.</p><p>Hier hebben wij dat ook geprobeerd, maar toen de kleine zo overstuur was dat ze lange tijd geen adem meer haalde en een gek geluid maakte hebben wij haar uit bed gehaald en is één van de ouders naar het logeerbed gegaan op de zolder. Daar sliep ze gemakkelijk weer in tot de volgende ochtend.</p><p>Goed, omdat we allebei drukke banen hebben is het naar de zolder gaan de "oplossing" op dit moment. Van de 7 dagen slaapt ze gelukkig 1 of 2 dagen wel door, maar de andere dagen wordt ze meestal rond 02:00 uur wakker. We proberen al niet eens meer om haar te troosten, want dat werkte de 1e keren ook niet. Gelijk naar de zolder is wat we om en om doen.</p><p>Dit werkt natuurlijk wel, en op zich krijgt iedereen zo genoeg slaap. Maar ergens speelt de gedachte dat het niet goed is. Zo went ze aan het slapen in een groter bed en gaat dit zo in haar systeem zitten dat ze elke nacht wakker wordt.<br />Hopelijk is dit een fase en went ze niet aan het 02:00 uur wakker worden omdat ze naar een ander bed wil. <br />Heeft iemand een zelfde tactiek gehad? Dus in een ander bed slapen? En hoe pakte dat uiteindelijk uit na x weken of x maanden?<br />Wij hebben dus nog wel het geluk dat ze in haar eigen bedje in slaap valt. Enige wat ze hoeft te doen in door slapen. </p><p> </p>
 
Ik heb hier een jongetje gehad die periodes had van doorslapen en daarna weer twee keer in de nacht wakker werd. Op dit moment heeft hij last van de kiezen dus wordt hij snachts weer wakker. Wij nemen hem ook bij ons, een paar minuten en daarna eigen bed weer in. Dan moet hij ook huilen maar dan slaapt hij wel zelf in. Als we hem laten huilen dan raakt hij er te ver in en zijn we langer met hem bezig.
 
blijkbaar slaapt jou kleine wel zelf in op moment van naar bed gaan, kan het zijn dat als je het een beetje drinken geeft dat het weer in slaapt, of wellicht te koud of te warm? Aandacht is fijn van papa en mama maar het kan het wel zelf.
 
succes
 
Hier een meisje van 13 maanden die soms ook tussenin beland in de nacht (1x per 7-10 nachten denk ik) 
Gisternacht nog. Om 3.00 wakker, compleet overstuur. Ging staan, wilde echt niet meer liggen. Gillen en krijsen. Wilde ook niks drinken. Haar hart ging tekeer. 
Uiteindelijk tussenin  genomen en gesust. Toen werd ze rustig. Maar tussenin in slaap vallen lukt haar niet en wil ik ook niet. Na 10 minuten was ze rustig, geef ik haar 60cc melk en dan leg ik haar terug in  haar eigen bed. Meestal slaapt ze dan snel weer in.
Dus ze beland hier wel eens tussenin als ze compleet overstuur is, maar zodra ze gekalmeerd is, leg ik haar weer terug met wat melk. Dat gaat eigenlijk altijd goed 
 
Is het een optie om je kindje in haar eigen bed te leggen en zelf er naast te gaan liggen? (Wij hadden een los matras naast haar bed) Dit kun je dan misschien na een tijdje afbouwen door eerst een keer als zij slaapt te vertrekken en vervolgens steeds eerder (nog wakker maar wel rustig etc).  Moet zeggen, mijn dochter is altijd van de lange adem dus het afbouwen neemt hier vaak veel tijd in beslag. 
 
Dank allen.
Over het eten en drinken. Dat hebben we geprobeerd. Maar liep niet positief af. 
Over te warm of koud hebben. Ze sliep altijd met een pyama jasje in een slaapzak zonder mouwen. Een dag of 3 terug hebben we de mouwen eraan geritst om te kijken of dat helpt. Maar helaas niet. 
Een één persoons matras hebben wij niet. Logeerbed is 2 persoons en kunnen we niet zomaar naast haar leggen :) Luchtbed zou kunnen, maar dat betekent wel dat je tot een uur of 2 moet blijven liggen tot ze wakker wordt.
Misschien toch maar weer in ons eigen bed (tussen ons in) en als ze eenmaal slaapt overhevelen naar haar eigen bedje. Nadeel van dat ten opzichte van de zolder is dat ze vaak eerst een periode wakker is. Soms wil spelen. Of zo draait dat haar voeten in je neus komen en je de 1e 30 tot 60 minuten wel wakker bent voordat ze goed slaapt. Voordeel zal wel zijn dat ze weer wakker wordt in haar eigen bedje.. Maja.. Keuzes keuzes. We gaan het in overweging nemen.
 
 
Terug
Bovenaan