Baby 15 weken drinkt slecht!

<p>Hallo mama's,</p><p>Sinds een aantal weken drinkt ons zoontje slecht! Hij krijgt 5x 180cc voeding maar maar per fles gerust 70cc staan. Hij poept, plast, slaapt goed en is vrolijk. Dus het zal voor hem wel voldoende zijn?</p><p>Nu wil ik gaan proberen om ipv 5, 4x een voeding te geven. Dus om 7.30uur- 11.00uur, 15.00uur en 19.00uur. Ik twijfel alleen of hij al zolang zonder voeding mag. Wat denken jullie? En hebben jullie nog andere ideeen die misschien bij jullie werken? </p><p> </p>

Ik zou zeker niet naar vier voedingen gaan. Wellicht zijn de grote voedingen teveel. Tijdens een sprongetje willen ze ook wel eens iets minder drinken.

Misschien wilt hij idd liever wat minder en wat vaker? Zou echt niet nasr 4x drinken/eten gaan. Neem aan dat jij ook vaker dan 4x wat eet/drinkt. 

4x is heeeeel weinig voor zo'n kleintje! Zeker als hij weinig drinkt zou ik eerder 6x150cc aanbieden. 
Niet overhaasten, waarom nu al naar 4 voedingen? Komt vanzelf hoor..Mijn dochter van 4.5 maand krijgt ook nog 6 voedingen

Ik ben nu op advies van het cb een beetje aan het afbouwen naar 4 voedingen. 
Mijn dochtertje dronk ze ook nooit leeg.. 5 of 6 voedingen per dag (6 als er een nachtvoeding bij zat).. dus elke 3 uur kreeg ze zowat een fles terwijl ze niet echt honger had... 
Het verschil is alleen dat mijn dochtertje 6 maanden is nu en zij ook al wat groente en fruit krijgt. Vandaag voor het eerst een hele portie fruit gegeten (terwijl ik al 1.5 maand aan het oefenen was).. maar door die fruit hap kon er meer tijd tussen de flessen zitten en dronk ze ze ook nog eens op.. 
Ik zou dus in jouw geval echt nog niet naar 4 flessen gaan.. eerder naar 6 wat de anderen ook zeggen.. succes ermee?

Wij zijn wel al voordat ons zoontje 4 maanden was overgegaan op 4x180ml. Hij dronk zijn flessen ook niet meer leeg. Hij komt vanzelf als ie wel honger heeft...

Terug
Bovenaan