Baby 15 weken slaapt 's nachts slecht

<p>Hallo,<br /><br />Ons zoontje is 15 weken oud en slaapt sinds 1,5 week erg slecht 's nachts. Daarvoor ging het een tijdje op en af.<br />In de goede periodes sliep hij van +/- 19:30 tot 02:00/03:00u en daarna tot 06:00u. We deden dit bewust zo dat hij zichzelf meld voor de fles, i.p.v. wakker maken tussen 23:00-24:00u omdat hij daarna niet langer sliep als 3-4 uur achter elkaar.<br /><br />Nu krijgt hij rond 19:00u de fles (krijgt 5x 180ml + 5M) en slaapt daarna meestal binnen een kwartier tot half uur.<br />Hij wordt nu telkens rond 23:30u wakker (soms ook al een aantal keer eerder) en is dan ontroostbaar. We geven hem dat maar de fles en vervolgens wordt hij tussen 02:00 en 03:00u weer wakker. <br />We geven hem dan wat lauw water om hem iets te kalmeren, omdat wiegen en lopen etc. niet helpt. Daarna slaapt hij meestal nog een uurtje of 2, soms met wat tussenpozen.<br /><br />Ter info hij krijgt nutrilon hypoallergeen met johannesbroodpitmeel. We vermoeden eerst KMA, heeft een tijdje pepti gehad maar dat ging eerder slechter als beter.<br />Daarnaast krijgt hij tweemaal per dag omeprazole voor de verborgen reflux en af en toe gaviscon na de voeding.<br /><br />Ik snap dat slaapregressies er in het eerste jaar (en wellicht langer) bij horen, maar hij is 's nachts echt ontroostbaar als hij wakker wordt en je hoort dan de darmen rommelen en hem veel slikken.<br /><br />Daarnaast viel het ons op dat hij blaasjes/witte puntjes heeft op zijn onderkaak op de plek waar de hoektandjes komen en op één plek waar de voortand komt. Hoektandjes lijken mij voorlopig nog niet aan de orde?<br /><br /><span style="display: inline !important; float: none; background-color: #ffffff; color: #333333; font-family: Georgia,'Times New Roman','Bitstream Charter',Times,serif; font-size: 16px; font-style: normal; font-variant: normal; font-weight: 400; letter-spacing: normal; orphans: 2; text-align: left; text-decoration: none; text-indent: 0px; text-transform: none; -webkit-text-stroke-width: 0px; white-space: normal; word-spacing: 0px;">Iemand ideeën wat te doen? We twijfelen of we iets weg moeten laten uit de voeding/medicatie, we hebben al wat geprobeerd maar dat werd enkel slechter.</span><u></u><span style="text-decoration: line-through;"></span></p>

Hoi!
Je zit wel rond de eerste slaapregressie en die is heel naar. Volgens mij is het belangrijk rond die tijd geen verkeerde slaap associaties te gaan aanleren zoals wiegen etc.

Daarnaast heeft de kinderarts mij vertelt dat je met JBPM de maximale dosering niet mag overschrijden wat bij jou nu wel gebeurt. Dit kan heel zwaar op de maag vallen. Is de ontlasting wel goed? Daar kunnen ook rammelende darmen van komen. 

Hoe gaan de slaapjes overdag? Lukt dat wel? Regelmaat? Bedje al wat omhoog ivm de reflux? Dan is het slikken wellicht ook minder.

Je kan ook nog kijken of zij slapen werkt met een kussen? Vaak is dit ook fijn voor reflux kindjes. 
Die blaasjes herken ik wel die zitten hier ook op de hoektanden. 

Nou heb maar wat gekrabbeld wat in me op kwam! Geen idee of je er wat aan heb haha:) 

Dank voor je reactie!
Wat wij verder al doen tegen reflux:
-bedje en box staan schuin, in de wagenbak leggen we hem ook altijd schuin en zelfs het verschoonkussen ligt wat schuin
- rechtop voeden en na de voeding tijdje rechtop houden 

Overdag doet hij 3 slaapjes van 1 tot anderhalf uur per keer. Daar zit gelukkig wel ritme in en we laten hem zelf in slaap vallen zonder wiegen. We leggen hem wakker in bed en soms betekent dat nog een paar keer erheen speentje geven.

Die blaasjes, heeft jouw baby daar last  van? Bij ons niet zichtbaar last daarvan.
Wat je zegt over de dosering jbpm snap ik niet helemaal. Ik voeg 1.5 schepje toe per flesje en dat is niet de maximale dosering?

Hij is wat winderig de laatste tijd, alle medicatie is natuurlijk niet goed voor de darmflora. Iemand ervaring met probiotica daarvoor?

Goedemorgen! Ik lees dat je 180+5 schepjes geeft. Waarom niet 180+ 6 schepjes melk? Dat is de dosering volgens de verpakking toch? 
Wij gebruiken probiotica, orthiflor start, en sab simplex om het poepen makkelijker te maken. Werkt hier erg goed. 

Hoi!
Zit je niet een sprong/regeldagen/slaapregressie periode? Sorry ik weet even niet meer uit mijn hoofd wanneer die ook al weer waren.

Succes! 

Terug
Bovenaan