Baby 19 weken drinkt slecht

<p>Hoi allemaal,</p><p>mijn dochtertje drinkt vanaf dinsdag slecht, voorheen dronk ze 2 flessen van 210ml en 7 scheppen en 2 flessen van 180ml en 6 scheppen helemaal leeg. En nu krijg ik er met (héel veel moeite,1 uur proberen) 90ml tot 120 ml erin. Ik denk dat ze misschien last heeft van doorkomende tandjes, al voel ik nog niks. Maar wanneer moet ik hiervoor de huisarts bellen? Of overdrijf ik en hoelang moet ik dit dan nog afwachten :(? Vandaag vind ik ook de luiers minder vol zitten, zeker de helft minder vol als normaal </p>

Als jij je niet fijn voelt bij hoe ze nu drinkt en dat de plasluiers minder zijn, bel dan morgen je huisarts. Het kan vanalles zijn, van sprongetje tot tandjes of nog iets heel anders. Dus als je het niet vertrouwd,  bellen. 

Hier zelfde verhaal..wel is mijn dochter 17 weken. Denk idd dat t gewoon weer een fase is. Ze is ook absoluut niet te vreden. Kwa plasluiers inderdaad minder als voorheen. Maar zolang ze gewoon wel plast maak ik me niet al te veel zorgen, aangezien de ha toch weer gaat zeggen ‘ wacht het even af ‘ :) goed in de gaten houden. Hier helpt wel eens als we haar gewoon neerleggen bv op aankleedkussen en dan de fles geven..dan drinkt ze wel weer. Wel houden we het zelf wat hoger..heel wat moeite maargoed ben blij als ze drinkt.

Mijn zoontje heeft ook steeds ups en downs met drinken  zo drinkt hij al zn flesjes leeg en ineens een paar dagen  daarna 1 a 2 flessen dat hij helemaal leeg drinkt. Soms ook maar 70 cc. 
Ik zou het zelf eventjes in de gaten houden en de plasluiers controleren.
Kan toch weleens met een sprong of iets  te maken hebben. 
En als je het niet vertrouwd kun je altijd bellen?

Vorige week ben ik met onze dochter naar de ha geweest om deze reden. Zij was toen 19 weken.
Ook gaf ze best vaak wat terug en had ze ineens 4 poepluiers op een dag ipv 1.
Kan uitwerking van de sprong zijn, tandjes of misschien een virusje wat zit te wringen.

Drinkt ze echt elke keer zo weinig of zijn er momenten dat ze de fles wel leeg drinkt?

De ha gaf bij mij aan zolang ze nog meer dan de helft drinkt van wat ze normaal drinkt dat het prima is. Als ze structureel minder drinkt dan de helft van normaal dan moest ik bellen.
Heb je geprobeerd om weer even 5 x per dag 120 aan te bieden zodat ze ook niet ineens zo veel hoeft te drinken?

Ben je toevallig begonnen aan groentehapjes?
Na de wortel begon ze bij ons ineens weer slecht te drinken dus ik vermoed dat die niet helemaal lekker viel. Nu met de boontjes gaat alles weer goed.

@Lnoniem het is net alsof ik mijn eigen verhaal lees, echt precies hetzelfde! Vanochtend bij de HA geweest omdat ze maar 30 ml dronk en ik me toch wel heel erg zorgen maakte. HA zag niks geks en ik moest terugbellen als ze voor 16:00 niks gedronken had. 
Om 11;00 had ze ineens super erge diarree en daarna gelukkig 135 ml gedronken en net om 15;00 weer 120 ml dus dat is voor mij al een héle verbetering. Ik ga gewoon 1 extra flesje aanbieden en hoop dat ze niet weer verder terugzakt.

bedankt voor de reacties ?

Zat er maar een gebruiksaanwijzing bij he ;)

Bij ons heeft het een weekje geduurd ongeveer dat ze minder dronk.
Ben het er ook niet in gaan persen maar als ze genoeg had zo gelaten en wel altijd een halfuur later nog eens proberen.
Soms zuipt ze dan ineens heel de fles toch nog leeg.

Zolang ze nog vrolijk is zal het allemaal goed zijn en maak jij je drukker dan dat zij het doet :) Kan zijn dat ze straks ineens weer heel die fles leeg drinkt en anders misschien morgen wel.
Probeer ontspannen de fles te geven. Ik merkte dat als ik zelf dacht shit hoeveel gaat ze drinken dat het ook echt minder was en als ik dacht nou we kijken wel wat je nu drinkt dat het ineens veel beter ging.

Waarschijnlijk een virusje te pakken, is het wel echt de tijd voor momenteel.
Succes en als je het niet vertrouwd, altijd de ha bellen en nooit twijfelen. Ik bel ook voor alles en ga liever te veel dan te weinig ;)

Terug
Bovenaan