Baby 2,5 mnd tussendoor water geven bij warm weer?

Mijn man en ik vragen ons af of ons dochtertje nu extra vocht nodig heeft met dit warme weer, zelf drinken we ook meer als het heet is dus zou het op zich logisch zijn. Ze krijgt 5 flesjes met 200 cc per dag, ze drinkt ze alleen niet allemaal helemaal leeg. Zou ze dan ook nog water moeten hebben tussendoor?

Groetjes Femke
 
nou ja muizeke, wat een toeval!
ik heb dit dus net aan het februari forum gevraagd hihihihi.
gisteravond heb ik t wel gedaan bij nathalia.
eigenlijk vind ik het wel logisch en het kan geen kwaad om haar afgekoeld water te geven.
zelf heb ik 40/50 cc gegeven.
zou zeggen, hou dus ook even het feb. forum in de gaten.

liefs, do
 
haha dat is grappig, ja we kwamen er eigenlijk op omdat we gisteren een eindje gereden hadden met haar in de auto en ze het best warm had, wij hadden zelf flesjes water bij maar voor Daantje alleen haar flesje met melk! Ik ben benieuwd wat ze op het feb forum zeggen, ik ga zeker even kijken!
 
Hoi,

Op het maartgorum was hier ook al een topic over geopend!
Ikzelf heb wel een flesje met lauw water gegeven (afgekoeld gekookt water) en ze dronk t gulzig leeg.
Ze heeft 30cc op en 's middags mocht ze weer van mij, maar toen wilde ze niet.
Ik deed dit omdat ze veel eerder begon te huilen dan normaal voor een flesje en ze had dus gewoon dorst.
Succes ermee.

Liefs Reneke
 
Hoi,

Ik wilde hierop nog even reageren.
Volgens mijn huisarts moet je het inderdaad goed in de gaten houden dat ze voldoende vocht binnenkrijgen.
Zeker met warm weer kan het geen kwaad om een flesje water te geven.

Je drinkt zelf inderdaad ook meer als het zo warm is.

Groetjes Patricia
 
En daarnaast leren ze dan ook al vroeg water drinken.
Als je ze water geeft als ze dorst hebben, hoeven ze later niet per sé iets met een smaakje maar zijn ze ook met water tevreden.

Wij hebben onze dochter van 1 maand afgelopen weekend ook 30 cc water gegeven naast de bv. Ze dronk het idd gulzig op en was daarna weer tevreden.
 
Het mag wel maar hoeft niet.

Zeker als een kind de borst krijgt is het helemaal niet nodig iets vaker aanleggen als je kind zich meld. De bv is afgestemd op het weer en behoefte van je kind, en ook water is bijvoeding wat bij bv niet nodig is de eerste  6 maanden.

Met flesvoeding is dat wat ingewikkelder om maar extra te geven omdat ze niet meer dan een liter mogen op een dag. Maar vaak melden ze zich eerder voor kleinere beetjes.

Maar idd is het prettig om ze aan water te laten wennen is altijd goed als ze dat leren drinken ipv allerlei roosvicee enz

groetjes joyce
 
Onze baby is nu 4 maanden en dinkt een enkele keer wat water.
Omdat ze haar flesjes niet goed leeg drinkt (ze krijgt 5 flessen van 150+5 schepjes) geven we eerder wat extra melk.

ze zou nu 200 ml mogen maar ze wil gewoon niet, blijbaar heeft ze wat minder nodig (was al vanaf haar geboorte)
 
Ik denk dat ieder naar zijn/haar eigen baby moet kijken, het verschild per kind wat ze nodig hebben
 
Terug
Bovenaan