Baby 2,5 week drinkt weinig

Hoi hoi,

Mijn baby is nu 2,5 week oud en weegt zo’n 4 kg, zit nog 250 gram onder geboortegewicht en daarom gaan we ook wekelijks wegen.

Hij zou eigenlijk al 600cc op een dag mogen wat uit komt op ongeveer 8 flesjes van 80cc. Echter drinkt hij met moeite elke 3 uur een flesje van 45/50cc leeg. Hier doet hij dan minstens een half uur over. Gisteren heeft hij 2x 80cc gedronken maar daarna weer terug naar max 50 etc. Vaak meldt hij zich hierdoor ook weer na 2 uur, maar ook vaak zat moet ik hem wakker maken.

We hebben al een aantal dingen geprobeerd zoals tussendoor verschonen, andere fles, andere speen, boeren, juist niet te vaak stoppen tussendoor.

Iemand nog andere tips of bemoedigende woorden dat het snel beter wordt?

Hey!Je zou kunnen overwegen om een lactatiekundige in te schakelen (is niet alleen voor borstvoeding!) Zij kunnen meekijken met de voeding en eventueel tips geven. Misschien heeft je baby bijvoorbeeld een (te)kort tongriempje waardoor drinken veel energie kost of zien ze iets anders wat opgelost kan worden!
Succes!

Hi. Ik herken het enorm. Mijn meisje is nu 15 weken maar heeft tot ongeveer 10 weken amper gedronken. ( zelfs een ziekenhuis opnamen met sonde voeding tot gevolg) maar sinds 5 weken drinkt ze super goed. Er gaan nu zelfs 4/5 flessen van 180 cc in!!! Dus het komt echt goed. Met een beetje geduld word de maag inhoudt vanzelf groter en gaan ze meer drinken. Vooral niet blijven pushen want dan krijgen ze een negatieve associatie met de fles.

Even geduld mamsie. Dan komt het echt goed!!

Niet hetzelfde verhaal maar hier was een grotere speen wel een oplossing alleen heeft hij wel de tijd nodig om hieraan te wennen. Hij is nog niet zo oud he. Gewoon vragen voor hulp dat is het beste denk

Bedankt meiden voor jullie antwoorden!
Ik ben erg benieuwd of hij voldoende is aangekomen komende dinsdag, en dan kijken we weer verder! We gaan morgen waarschijnlijk toch even een ander flesje kopen om te proberen ☺️

Ons zoontje is morgen 2 weken en een randprematuur (geboren met 37+3) en heeft moeite met zuigreflex. Wij hebben eergisteren contact gehad met een logopedist voor een andere voedingstechniek (therapeutisch voeden in zijligging). Tot nu toe lijkt het zijn vruchten af te werpen! Gaan wel overstappen naar dr Brown brede hals ipv smalle hals en dan weet met prematuurspeen. Hadden avent uitgeprobeerd en die pakt hij stuk makkelijker, maar daar krijgt hij wat krampjes van en van dr Brown helemaal geen tot nu toe. Wie weet kun je bij CB navragen voor logopedist. 

Terug
Bovenaan