Baby 2 maand 180cc voeding

<p>Hallo,</p><p>mijn zoontje is nu 2 maanden oud en krijgt 180+6 schepjes voeding , dat krijgt hij 6 keer want 5 keer lukt hem helaas niet is dit heel slecht </p><p> </p>

Mijn zoon is 7 weken oud en ik bied hem 150 ml hij drinkt 125-135 cc. Hoeveel weegt je baby? Je kan het berekenen hoeveel je kan aanbieden? Kilo x 150 delen door 6 zo doe ik dat altijd.

Dat is inderdaad wel erg veel. Ik zou dan 6x150 aanbieden. En als hij wel naar 5 flessen kan ophogen naar 5x180.

Hebben wij ook al een tijd gedaan 6x150 maar daar bleek hij niet genoeg aan te hebben , vandaag dat we 180 geven maar hij red dat niet met 5 flessen heel vervelend 

Hoe lang doet die kleine over de flessen? Met twee maanden en een 180+6 moet hij er zeker rond de 20-25 min over doen. Als het sneller gaat moet je eens een kleinere speen overwegen of even een korte pauze inlassen tijdens het drinken. 
Het kan bijna niet dat een kleintje van 2 maanden echt 1000+ ml nodig heeft. Het ligt er dan eerder aan dat de fles te snel leeggedronken wordt, waardoor het hongersignaal maar 'aan' blijft.
En anders even in overleg met het CB, want consequent 1000+ ml is gewoon niet goed. Daar zijn de niertjes nog helemaal niet klaar voor.

Ik heb dit eerder gehoord van een kennis. Zij is overgegaan op voeding voor hongerige baby's en dat hielp bij haar wel. Zelf 0 ervaring mee (ik was al blij als onze dochter 500 cc ip een dag binnen kreeg vanaf dat ze 3+ maanden was, daarvoor borstvoeding dus weet niet hoeveel ze kreeg). 

Terug
Bovenaan