Baby 2 maanden & soms slecht slapen

<p>Hi,</p><p>Mijn dochter is vandaag precies 9 weken oud en zij slaapt soms slecht. Soms hebben wij goeie dagen dat zijn om de 4 a 5 uur wakker wordt 's nachts. Maar vandaag echt om de 2 a 3 uur. Is dit normaal? Dit is minn 1e kind dus vandaar dat ik dit vraag.</p>

Goedenacht...
Ja het is normaal.. als je op internet ook informatie hier over opzoekt kom je er achter dat ze nog helemaal geen vast slaappatroon ontwikkeld hebben en dit ook meestal pas na de 3/4 maanden zich begint te vormen. Vaak komt een baby tussen de 2 a 3 uur (zeggen ze). Kindjes slapen op behoefte volgens mij..
Onthoud: ooit komt t goed?.

Dat is precies zoals het hoort :) Het wordt vanzelf beter! Maar het ene kindje slaapt sneller langere tijd achter elkaar dan het andere kindje :)
Babies moeten echt leren slapen! En daar kunnen ze wel wat hulp bij gebruiken :) Ik heb zelf veel gehad aan het boek Slaap! Van Susanne Willekes. Leest makkelijk weg!

9 weken is echt nog heel klein, je baby wil gewoon graag bij jou zijn, en niet alleen in een ’eng’ bedje liggen

ja hoor, heel normaal. Welkom in het leven van een mama haha!!! Succes het komende jaar, dit duurt nog wel even hoor.
Als je baby ouder wordt dan wordt het hopelijk wat beter maar verwacht geen wonderen. Mijn jongste dochter is nu bijna 9 maanden en ik moet er elke nacht nog wel 2 keer uit voor de speen, soms zelfs nog voor een flesje. Ook mijn oudste dochter van 2 5 jaar wordt wel eens wakker door een enge droom ofzo. Gebroken nachten horen erbij, doorslapen doe ik al 2.5 jaar niet meer! ;) Dit is heeeeeel normaal, zeker voor een baby van 9 weken!

Terug
Bovenaan