Baby 2 maanden huilt veel door voeding?

Hoi mama’s,<br />Wij hebben een dochtertje van 2 maanden. Sinds een maand huilt ze overdag ontzettend veel. Het lijkt wel alsof de voeding dwars zit. Als ze een boertje moet laten of melk uitspuugt kan ze ontzettend huilen. Ze spuugt niet constant grote hoeveelheden terug. Dit varieert. We zijn al langs cb, dokter en osteopaat geweest. Wij hebben soms het gevoel dat ze toch last heeft van de soort melk die ze krijgt en ze misschien wel reflux of koemelk allergie heeft. Hebben jullie ervaring mee en hoe kwamen jullie hier achter? In de nacht slaapt ze goed en hult ze niet..<br />Vind het voor haar zo zielig dat ze zoveel moet huilen en last heeft. Het is soms echt even pittig en ben soms Helemaal gebroken. Kost soms heel wat energie
 
Hier ook een baby met verborgen reflux (nu ruim 3 maanden en aan de medicatie). Hier ook vaak huilen bij boertje etc omdat het maagzuur omhoog komt. Na een hele dag huilen zijn ze vaak zo kapot dat ze de nacht wel slapen, dat wil niet altijd wat zeggen. In het boek Reflux baby staat wel veel uitleg en handige adviezen. Overdag in een draagzak laten slapen hielp hier wel, maar uiteindelijk liep ik 6-8 uur per dag rondjes door de woonkamer, (als ik stil stond ging ze huilen) en sliep half zittend met haar in m'n armen. Nu met medicatie (Nexium) en wat houdingsadviezen hebben we eindelijk een blije, goed slapende baby! Veel sterkte want het is slopend.. hoop dat je een oplossing vindt, ook voor je kleintje die zich duidelijk niet fijn voelt..
 
Bedankt voor je berichtje. Wat fijn dat jullie kleintje nu weer een vrolijk baby’tje is, zowel voor haar/hem als voor jullie. Hoe zijn jullie erachter gekomen dat hij/zij verborgen reflux had? Zijn jullie doorgestuurd vanuit de dokter naar de kinderarts? Wij moeten nu een huildagboek bijhouden van het cb.
 
Ja ben heel blij dat het achter de rug is! Ik kende iemand die het bij haar kids had gehad en zij wees me op het boek Reflux Baby. Overigens had ik al met lactatiekundige gezeten omdat ik eerst dacht dat het aan de borstvoeding lag en had ik het boek je baby in een droomritme doorgewerkt omdat ik dacht dat ik haar kon leren slapen. Toen dat niet werkte, was het voor mijzelf wel duidelijk in elk geval. Heb een fijne huisarts en die ken ik beter dan het consultatiebureau, dus ben daar heen gegaan. Heb hem gevraagd me door te sturen naar de kinderarts, maar dat had ik achteraf beter niet kunnen doen. M'n huisarts kent me (heb al een zoontje) en snapt dat het gevoel van een moeder belangrijk is. De kinderarts begon me eerst heel betweterig te vertellen dat alle baby's huilen en dat dat niet meteen betekent dat ze pijn heeft. Ik heb aardig moeten aandringen (en de huisarts heeft nog een keer voor me gebeld of ik niet met spoed gezien kon worden) voordat ik met medicatie nexium mocht starten. Was al met Rantinide gestart via de huisarts voor de intake bij de kinderarts. Rantinide werkte wel, echter maar heel kort (maar volgens de kinderarts was het geen reflux als de Rantinide niet werkte..). Bij de intake was alleen zo ontzettend moe dat ik de helft maar heb verteld en me dus een beetje weg liet sturen. Ook was m'n dochtertje toen net met die Rantinide gestart dus lag er best vrolijk bij.. Dat heb ik de tweede afspraak anders gedaan. Had alles wat ik al had gedaan en hoe dat was gelopen incl symptomen beschrijving heb ik uitgewerkt plus filmpjes laten zien van het krijsen en de belletjes op de mond plus het pijnlijke slikken. Heb ook sterk benadrukt toen dat ik al een kind had en dus prima weet hoe het is om een baby te hebben. De Nexium uiteindelijk gekregen, dit had heel goed effect, dus nu geloven ze me wel.

Ik zou het boek Reflux baby lezen en als je dan veel herkent, aangeven dat je best zaken wil bijhouden, maar dat er ook een grens zit aan wat je kunt verwachten van een overbelaste moeder en voorstellen om een proefbehandeling Nexium (omeprazol) te starten. Dat betekent 1 of 2 weken Nexium en dan evalueren. Als CB dat niet kan voorschrijven, zou ik je huisarts vragen en anders toch een kinderarts. Ik zou overigens voeding indikken (1eAdvies volgens het protocol) afraden (want als het dan omhoog komt, is het helemaal een vervelende dikke brei), maar het schijnt soms wel te helpen.
Hoop dat je hier iets aan hebt!

 
Heb je al speciale voeding geprobeerd? Je hebt speciale voeding tegen spugen en krampjes. Mijn dochter huilde ook veel en spuugde veel. We zijn toen overgestapt naar een speciale voeding. En dit heeft geholpen. Ik zou dat eerst proberen dan gelijk te beginnen met medicijnen. 
 
Terug
Bovenaan