Baby 2 maanden slaappatroon

<p>Hallo allemaal,</p><p>Allereerst ben ik me er van bewust dat het slaapritme van een baby van 2 maanden niet perfect hoeft te zijn en er nog van alles kan veranderen. Ik zit toch met het volgende en vraag me af of iemand mij kan adviseren of ervaring heeft met hetzelfde.</p><p>Onze dochter is nu 10 weken en slaapt de nacht goed door (afkloppen) ze gaat om 21:00 uur naar bed en wordt dan tussen 4-6 uur weer wakker. <br />Het probleem, nou ja als je het überhaupt een probleem kunt noemen, is dat ze rond 17:00 uur wakker wordt en daarna tot 21:00 niet slaapt. Hooguit een kwartier of een half uur. Tussendoor krijgt ze een fles soms twee flessen. Ze is dan ook best vaak op Schoot. Ze wil wel echt aandacht van ons. Als het dan bijna 21:00 uur is merken we dat ze slaap krijgt en brengen we haar naar bed en dan slaapt ze ook.</p><p>We hebben geprobeerd om rond 19:00 of 20:00 uur al naar haar kamer te gaan, maar ze slaapt echt niet voor 21:00 uur. Lijkt wel alsof ze een wekker heeft die aangeeft dat het bedtijd is :)</p><p>Wat doen wij hier verkeerd? Doen we iets verkeerd? Want wakker van 5 tot 9 is 4 uur best lang voor baby van 10 weken. Dit is nu twee weken zo. Eerst sliep ze niet voor 22:00 uur??</p><p>ik hoor graag jullie mening!</p>

Je doet niks verkeerd. Je baby moet nog in een ritme komen en dat komt vanzelf. Mijn dochtertje wilde de eerste 12 weken savonds alleen maar bij ons zijn en ik kon haar pas rond 23.00-23.30 in bed leggen voor de nacht. Van de een op de andere dag veranderde dit en kon ik haar al eerder op de avond in bed leggen. 
Dat ze in die 4 uur dat ze wakker is maar kort slaapt kun je zien als een powernap. Voor haar net genoeg om weer een tijdje wakker te blijven. 
Dus het komt vanzelf, geniet lekker van de tijd met je baby. De avonden voor jullie zelf komen vanzelf weer. Ga mee in het ritme van jullie meisje, dat is ook fijner voor jezelf.  

Je doet niets verkeerd. Onze dochter is ook 10 weken en van halverwege/einde van de middag doet ze alleen hazenslaapjes tot de laatste voeding rond 22.00 uur. Ik probeer haar wel op bed te leggen, maar ze trapt er niet in ? De rest van de dag een nacht slaapt ze goed in haar eigen bed. Gewoon behoefte aan mama denk ik. Ze slaapt dan op mijn arm, we knuffelen of ze speelt heerlijk in de box. Na de laatste voeding is ze knock-out en kan ik haar zonder problemen op bed leggen

Had ik ook met mijn zoontje rond de 10 weken hoor! Helemaal normaal je doet het super en je baby ook! Zoontje ging ook rond 21 uur naar bed. En toen hij 8 maanden oud was besloot hij op een dag om 19 uur naar bed te gaan en nu is hij bijna 17 maanden oud dat is sinds die dag zo gebleven. Ritme komt idd vanzelf. Succes 

Oh ik had dit ook. Je doet niks verkeerd. Het komt inderdaad vanzelf. Bij mijn dochter was dit van de een op de andere dag ineens over. Ze is nu bijna 7 maanden en gaat al Vanaf 3 maanden om half 8 naar bed tot half 7

Fijn om te horen dat dit er ook gewoon bij hoort. Maakte me zorgen omdat ze zo lang wakker was. Dacht het haar om de een of andere reden niet lukte om in slaap te vallen. 

Het is vooral voor ons even bikkelen omdat we geen moment voor onszelf hebben. Maar goed dit is ook maar tijdelijk dus gaan er maar gewoon van genieten ?

Terug
Bovenaan