<p>hallo allemaal, </p><p>de titel zegt het natuurlijk eigenlijk al.. maar zal toch een beetje proberen de situatie te schetsen. Want wij zitten af en toe met de handen in het haar. </p><p>Ons zoontje is 8 weken oud.. aan het begin was al redelijk snel duidelijk dat het een druk mannetje is. Druk met zijn armpjes beentjes hoofdje. Hij wil alles meemaken en overal bij zijn! Super leuk en enthousiast maakte me dit en nog steeds natuurlijk want hij kijkt iedereen met grote ogen aan! En wil heerlijk met ons knuffelen en lachen. Aan het begin sliep hij bij iedereen in de armen en ook nog wel na inslaap te zijn gevallen in je armen in de box of als je hem naar bed bracht in zijn bedje. </p><p>Tegenwoordig heeft hij heel veel moeite met uberhaupt inslaap te komen. Op welke manier dan ook. In mijn armen wil hij niet eens meer slapen.. en zie hem soms uren vechten tegen zijn slaap. We hebben inmiddels meer routine toegepast en gaan steeds consequenter reageren op moesignalen.. we gebruiken al een puckababy en een myhummy(whitenoisegeluiden) om hem te helpen inslaap te vallen, ook wakker in bed leggen troosten, slapend in wiegje leggen. Geloof me alle adviezen zijn voorbij gekomen en uitgeprobeerd.. Soms na uren lukt het eindelijk. Maar zo heb ik ook nachten dat hij gewoon over zijn slaap heen gaat en NIET slaapt!! en denk maar niet dat hij dit overdag inhaalt. Los van dat wij zelf dan niet aan enkele rust komen maak ik me heel erg zorgen, of hij wel genoeg slaapt om zich goed te kunnen ontwikkelen. En zou toch misschien wat tips willen/kunnen gebruiken van ouders waarvan het kindje eigenlijk zo graag de wereld wil ontdekken samen met jou.. dat hij te weinig slaapt..</p><p>en hoeveel hoort hij eigenlijk te slapen? Wij merken wel dat hij het beste goede slaap krijgt in zijn eigen bedje dus de hele dag hazenslaapjes in mijn armen ben ik geen voorstander van. Voor hem niet en voor mij niet. </p><p> </p><p>M. </p><p> </p><p> </p><p> </p>