<p>Hi lieve moeders, vaders, lotgenoten,</p><p>Ik ben begin november bevallen. 1 februari moet ik weer aan het werk, maar ik heb geen kinderopvang kunnen vinden (ondanks dat ik mij in april (!) al op 3 creches heb ingeschreven). Bizar die wachtlijsten hier in amsterdam! Maar dat even ter zijde. </p><p>Ik heb gelukkig een hele lieve moeder die net met pensioen is en wel op maandag en dinsdag wil oppassen. Ze woont echter wel aan de andere kant van het land. Nu heeft ze voorgesteld dat ze mijn zoontje op zondagavond komt ophalen, en dinsdagavond terug brengt. Dat is helemaal fantastisch natuurlijk.</p><p>- Hiermee is ons opvangprobleem grotendeels opgelost.</p><p>- ons zoontje wordt super veilig en liefdevol opgevangen.</p><p>- Mijn moeder kan gewoon lekker thuis haar ding blijven doen en</p><p>- mijn vriend en ik krijgen 2 avonden/ nachten aaneengesloten voor onszelf. </p><p>Maar wat ik me afvraag: zijn er ook zwaarwegende nadelen aan deze regeling waar ik rekening mee moet houden? Is het bijvoorbeeld slecht voor de binding om je kind 2 dagen/nachten per week niet bij je te hebben (hij is dan nog maar 3 maanden oud)? En hoe erg is het dat hij 2 dagen in een andere omgeving doorbrengt? (Dit nog los van de vraag of ik hem wel 2 nachten kan missen, dat moeten we nog uitproberen). </p><p>Ik ben heel benieuwd naar jullie kijk hierop en misschien ervaring hiermee!? Alvast bedankt voor jullie adviezen!</p>