Baby 2 weken in draagzak?

Hi!

Ik heb een baby Björn draagzak van de eerste zwangerschap. Iemand enig idee of deze ook geschikt is voor een baby van 2 weken? Er staat wel vanaf de geboorte, maar ik kan me nog geen voorstelling maken hoe hij daar in moet..

Liefs,

Wij hebben een ergo baby en daar hoort een 'newborn inzet' bij voor de 1e weken. Ik ken de baby Björn draagzak niet, maar wie weet bestaat er zoiets? Dan nog steeds vond ik de draagdoek veeeeel makkelijker voor een pasgeborene. Maar mijn man dacht daar anders over ?

Het advies van onze kinderfysio die wij hadden is dat het kindje er niet te snel in mag ivm de nog ‘slappe’ spieren in de rug. Bij ons adviseerde ze 1 maand na de uitgerekende datum. Onze zoon is wel prematuur geboren, echter zij gaf aan dat dit ook voor a terme kindjes geldt.

Vaak hebben draagzakken een bepaald gewicht vanaf wanneer een kindje er in mag.

Ik heb er vandaag een gekocht van stokke, hier mogen baby’s vanaf 3,5 kg in. Mijn zoontje was afgelopen maandag 2 weken oud en weegt 4kg, past er perfect in!

Allereerst moet ik zeggen dat de Baby Björn zakken vaak niet zo ergonomisch zijn (het is geen beschermde term, dus ze kunnen dit er op zetten zonder dat het in de praktijk waar is, helaas...). Verder: veel draagzakken zeggen "vanaf de geboorte", waar blijkt dat ze vaak pas vanaf broekmaat 56 of zelfs 62 goed passen. Eens proberen zou best kunnen, kijk of de drager bij de beentjes van knie tot knie komt, en niet verder (ook niet minder ver). Verder horen de beentjes in "kikkerhouding", dat betekent de knietjes iets hoger dan de billetjes. Succes!

Wat klijn zegt. En anders kun je misschien ergens een rekbare draagdoek lenen of 2e hands kopen? Die zijn vaak fijner voor de baby de eerste 3 maandjes. 

Terug
Bovenaan