Baby 2 weken s’nachts wakker

<p>Hoihoi, </p><p>onze dochter is morgen 2 weken en is snachts veel wakker en komt dan ook eerder om haar flesje als overdag. <br />overdag ligt ze in een lichte kamer en s’avonds/s’nachts donker. <br /><br /></p><p>heeft er iemand tips hoe ik dit kan verbeteren? </p>

Je zou eens moeten kijken naar het boek "Wat baby's nodig hebben". Dit gaat ook voor een groot deel over slaap.
Echt een aanrader! Helemaal mooi verwoord waarom die kleintjes snachts wakker worden etc. 

Snachts alles zo donker mogelijk laten. Dus een voeding geven met een klein lampje aan. En niet teveel praten tegen haar. Het heeft tijd nodig (aantal weken), maar je baby zal vanzelf snachts langer gaan slapen. In jou buik was er voor haar geen verschil in dag of nacht en nu moet ze dat eerst leren. Overdag in een lichte kamer slapen en snachts goed donker kan ook helpen om het dag/nacht ritme te krijgen. 

Ik zou haar ook lekker bij je in de buurt nemen, ze heeft behoefte aan geborgenheid en is nog veel te jong om daar zonder te kunnen. Ze heeft nog een omgekeerd dan/nacht ritme, daar gaat gewoon tijd over heen. Licht / Donker werkt inderdaad ook goed. 

Hoi Druif,
Het boek 'wat baby's nodig hebben' is inderdaad een hele goeie om mee te starten. Het is echt heel erg normaal dat je kindje zo vaak wakker wordt.
Verder zou ik geen verwachtingen of deadlines proberen stellen aan wanneer je kindje zou moeten doorslapen of beter zou moeten slapen. Babyslaap is zó ingewikkeld, da's echt naar je kindje zelf kijken. 
Mijn zoontje werd op 11 maanden bijvoorbeeld nog om de 2(!) uur wakker. En ik beloof je, dat doen ze echt niet om je te pesten. ;)
Misschien kun je ook eens googlen op het '4e trimester'. Het is nl. zo dat je kindje in je buik natuurlijk continu eten kreeg via de navelstreng en nu moet het leren omgaan met hongergevoel en eten om dat gevoel te stillen. Eigenlijk, als een pasgeboren baby wakker wordt, is dat bijna altijd voor eten o.i.d..
Succes!

Terug
Bovenaan