baby 2 weken voor op de groei

A

Anoniem

Guest
Hallo Dames,

net als 3 weken geleden blijkt bij de controle bij de verloskundige vanmiddag dat onze uk 2 weken voor ligt op de groei ik ben 28 weken maar heb de groei van bij de 30 weken.

heeft iemand van jullie hier ervaring mee en wat staat mij te wachten krijgen we straks een reuze baby??? of komt het dan ook twee weken te vroeg??
Ik en mijn vriend zijn beide niet de grootste.

volgens de verloskundige is er niets aan de hand en kan het beter zo zijn dan anders om.

groetjes bonus

Bij mij roepen ze iedere keer dat ik een week verder ben. (Onmogelijk, zo vaak wordt er hier niet gevreeen, hahahahaha) De inschatting van de vk was bij mij dat het een 8-pondertje ging worden. Ik vind het knap, ik ben namelijk nu 21 weken... maar goed, ze heeft er ervaring mee, dus het zal wel. Mijn eerste was ook acht pond en die is er ook uitgekomen. Het persen viel reuze mee, dus ik maak me geen zorgen.

Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was. Het kan om te beginnen natuurlijk gewoon te vroeg komen maar al draag je het wel voluit, je zal de eerste niet zijn die toch een klein kindje krijgt, maar gewoon een hele sloot vruchtwater blijkt te hebben...

En joh, je moet maar zo denken: door je er zorgen over te maken, verander je niets aan de omvang van je kind of de situatie, dus waarom zou je... er is er nog nooit een blijven zitten, hoor.

Liefs,

Marjoke

Wat marjoke zegt is zo, ze onderzoeken bij de VK alleen de grootte van je buik ,maar dat zegt niet zoveel over het kind dat in je buik zit.
Pas als ze die met een echo steeds opmeten kun je iets over de groei zeggen.

Bij een grote buik denkt iedereen gelijk aan een grote baby (bij mij is dat ook zo.... ) maar dat hoeft dus niet....

Maak je er nog maar geen zorgen over! De meeste vrouwen krijgen hun kinderen er wel uit....

gr mama van MD

Hallo bonus,

Ik zit met hetzelfde verhaal als jij.. Bij mijn controle van 24 weken liep ik 4! weken voor. Op dat moment maakte ik me nog niet zoveel zorgen. Tijdens mijn laatste controle, 28 weken, liep ik nogsteeds 4 weken voor..
Mijn vk heeft me nu doorverwezen naar het ziekenhuis.
Zoals ik het van haar heb begrepen kunnen het een aantal factoren zijn; te weten:
* placenta aan de voorzijde en veel vruchtwater; of
* zwangerschapsdiabetes; of
* een grote baby....

Nu is het zo dat ikzelf niet groot ben en ook een kleine baby was, en dat geldt voor mijn partner ook. Voor mij valt de laatste optie dus eigenlijk al af.
Als je zwangerschapsdiabetes hebt hoeft het voor je baby ook niet schadelijk te zijn mits je de rest van je zwangerschap een dieet volgt. En wanneer je diabetes hebt dan zal dat een grote reden kunnen zijn voor de enorme groei van de baby.
Vooralsnog ga ik ervan uit dat ik de placenta aan de voorzijde heb liggen en veel vruchtwater heb, totdat ze me in het ziekenhuis zeggen dat het anders is..

Als je het zelf niet vertrouwd dan zou ik aan je vk vragen om een doorverwijzing zodat je er zeker van bent dat er niets ernstigs aan de hand kan zijn..
Succes en ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Groetjes Tijgertje82.

Terug
Bovenaan