Baby 2 weken, zit er even doorheen

<p>Ik moet even van me afschrijven. 2 weken terug bevallen van een prachtige dochter. We hebben al een zoon van 15 maanden. Vandaag kan ik alleen maar huilen. De nachten breken me op: dochter wil om de 2 uur drinken waardoor ik nauwelijks slaap (borstvoeding, daarna verschonen, weer drinken, krampjes, weer verschonen). Daarnaast werkt vriend 5 dagen en ben ik vanaf half 7 op voor zoon. Die slaapt gelukkig nog 2x, maar vaak is dochter dan juist aan het huilen met krampjes waardoor ik die slaapjes ook niet kan pakken. Dochter wil bovendien de hele dag tegen me aan liggen want zet het op een krijsen als ik haar weg leg. Zorgt dan weer voor een schuldgevoel naar zoon die ik zo geen aandacht kan geven. Dochter doe ik wel eens in de draagdoek maar met haar in de draagdoek ervaar ik het ook niet als handen vrij (want kan zoon zo ook niet tillen, op schoot etc). </p><p>Het wordt vast allemaal beter en makkelijker maar zit er even helemaal doorheen. </p>

Poeh begrijpelijk! Heel veel sterkte. Miss kan je proberen snachts je man een flesje te laten geven? Soms kan er dan net wat meer melk in.. om de 2 uur is ook wel heel veel. Mogelijk zoekt je kindje niet zozeer melk maar ook geborgenheid? Zo sliep mijn dochter heel goed tussen ons is(ja gevaarlijk blabla maar kussens ver uiteen en baby daartussen ach). Ik hoop dat je iets vindt. Ik heb wel eens een nacht logeerkamer gedaan tot ik wakker werd door stuwing.. die paar uur extra was heerlijk. 

Hoi, ik begrijp hoe je je voelt, dit hadden wij ook. Onze dochter is nu bijna 4 mnd en onze zoon 18 mnd en sinds een paar weken hebben we allemaal onze draai gevonden.  
Kan je man niet wat dagen vrij nemen tot je deze eerste paar maanden doorkomt? Misschien kunnen jullie ouders wat vaker langskomen om je te helpen? Of kan je zoontje naar de oppas zodat je toch even kunt bijtanken. 

Het is ook wel erg heftig zo met twee kleintjes en de slaapjes / voedingen die niet op elkaar aansluiten. Heb je iemand in je omgeving (opa, oma, oom of tante) die overdag bij kan springen of leuke dingen met je zoontje kan doen? Eventueel zou je iets af kunnen kolven zodat je man of bv een oma een keer nacht over kan nemen en jij even bij kunt tanken.

Vraag hulp! Mijn nicht had dit ook bij de tweede en trok het amper. Ik ben toen een middagje/avondje geweest, om de peuter te vermaken en de baby vast te houden en te wiegen tussendoor. Alleen dat al heeft toen best even geholpen. Bespreek ook met je vriend of hij eventueel een dag thuis kan blijven, zodat je even kunt bijtanken. Helemaal niet gek dat je er nu doorheen zit! 

Dank voor jullie reacties! Stephw ik heb haar nu bij ons in bed gelegd (met eigen deken en afgebakend) en nu slaapt ze direct na de voeding en 3uur. Ik had haar na de kraamweek in haar eigen bed gelegd maar ze heeft erg de behoefte dichtbij te zijn blijkbaar. Ze neemt geen speentje helaas bij onze zoon hielp dat erg.
Mn moeder komt de komende 3 dagen helpen dat is wel fijn. En vrijdag gaat zoon een nachtje en dagje logeren. Moet inderdaad maar hulp vragen. En merk dat wanneer ik redelijk slaap het allemaal beter gaat. 

Terug
Bovenaan