Baby 2 weken

Hoi,

Onze dochter van 2 weken heeft best veel voeding nodig en ik weet even niet of dit kwaad kan en of ik hier iets mee moet. Ze krijgt nu flesjes van 90 met 3 schepjes en zou ze dus om de 3 uur of zelfs 4 uur voor een flesje moeten komen. Nu heeft ze regelmatig al na 1.5 of 2 uur alweer honger maar drinkt dan vervolgens de fles nog niet eens helemaal leeg dus grotere flessen is geen optie.

zijn dit regeldagen en hoelang duurt dat of is het normaal? Ik vind vooral de nachten pittig omdat je al gauw 3 kwartier bezig bent met flesje en overeind houden en als ze dan na 1.5 uur alweer komt dan is dat best zwaar

Het kunnen op die leeftijd heel goed regeldagen zijn. In dat geval is het snel weer voorbij. En komt het o.a. met 6 weken weer terug.
Kan geen kwaad.
Als het langer aanhoudt zou het ook verborgen reflux kunnen zijn.

Weet je zeker dat het honger is? Wij verkeken ons hier een beetje op in het begin (4 weken geleden was die van ons 2 weken). Weet ook niet of het kunstvoeding is? Maar wij kregen de tip om het proberen wat te rekken door middel van bv speen. Wij kwamen namelijk in een patroon dat ze heel onrustig werd omdat ze niet sliep en wij dachten elke keer dat ze dan wakker was omdat ze honger had. We moesten proberen er overdag echt 3 uur tussen te laten. Dat is gelukt en werkte stuk beter voor haar. S avonds de laatste fles gaven we haar ook wat meer zodat ze dan 4-5 uur pakte.

Ja 3 kwartier is idd inclusief overeind houden. Overdag zit er ook altijd 3 uur tussen dus dat gaat goed, het is vooral de avond dat ze extra voeding lijkt te willen. Vind het ook lastig te onderscheiden of het niet iets anders kan zijn, ze is idd onrustig maar geeft ook echt hongersignalen( handjes in haar mond, als ik mijn vinger op haar wangen leg gaat ze er naar happen, smak geluidjes maken) en de speen trapt ze dan niet meer in, die houd ze 2 minuutjes in en spuugt ze weer uit. Als we dan uiteindelijk toch wat extra voeding hebben gegeven gaat ze meestal slapen om vervolgens wel 3a 4 uur te slapen dus misschien toch clusteren.

Ga morgen ook even met cb overleggen.

Het kan zijn dat je baby s'avonds meer honger heeft! Van tegenwoordig zijn er nieuwe protocollen en mag je je baby om de 2 a 4 uur voeden (voeden op verzoek heet dat). Geef je baby gewoon wat meer de laatste voeding voor je gaat slapen dat kan geen kwaad! Het kan zijn dat ze de voeding erna dan een beetje laat staan. Sommige baby's hebben meer honger dan anderen.

Terug
Bovenaan