Baby (20 weken) uitslag

<p>Beste leden,</p><p class="MsoNormal">De een na laatste keer toen ik bij de kinderarts was op het consultatiebureau, is mij verteld dat ik pas met fruit en groente hapjes moet beginnen als mijn dochter (van 20 weken), 6 maanden oud is. De reden hiervan is omdat ik sinds baby af aan eczeem heb. Nu heeft mijn dochter sinds een paar weken last van zeer droge huid, ik ben hiervoor naar de huisarts geweest, van hem heb ik een dikke crème gekregen. Nu heeft mijn dochtertje ook veel jeuk aan haar armen, buikje en benen. Ik ben daarom gaan googelen of het door de voeding komt die ik binnen krijg. Ik had gelezen dat haar uitslag misschien door lactose kan komen die ik binnen krijg, daarom wil ik eigenlijk lactose vrij gaan eten/drinken. Maar gisteren las ik juist dat het goed is om zuivelproducten binnen te krijgen.</p><p class="MsoNormal"> </p><p class="MsoNormal">Ik las het volgende op internet: “<span style="background: white;">Al eerder was bekend dat de omega-3 vetzuren een beschermend effect hebben op de kinderen. Daarnaast hebben vacceenzuur en rumenzuur ook een beschermend effect tegen eczeem. Deze laatste 2 zuren komen voor in allerdaagse </span><span style="color: windowtext; background: white; text-decoration: none; text-underline: none;">zuivelproducten</span><span style="background: white;"><span style="font-variant-ligatures: normal; font-variant-caps: normal; orphans: 2; text-align: start; widows: 2; -webkit-text-stroke-width: 0px; text-decoration-style: initial; text-decoration-color: initial; float: none; word-spacing: 0px;">.</span>”</span></p><p class="MsoNormal"><span style="background: white;">BRON: https://www.optimalegezondheid.com/borstvoeding-houdt-eczeem-tegen/</span></p><p class="MsoNormal"><span style="background: white;"> </span></p><p class="MsoNormal"><span style="background: white;">De laatste keer dat ik bij de consultatiebureau was had ik een vervanger van mijn kinderarts gesproken. Hij gaf aan dat ik juist moet beginnen met fruit en groenten hapjes, en dat het juist beter is tegen allergieën e.d. Omdat mijn kinderarts die in eerste instantie had afgeraden, heb ik niet gedaan en krijgt mijn dochter nu nog alleen maar borstvoeding. Maar gisteren las ik dus het volgende op internet:</span></p><p class="MsoNormal"><span style="background: white;"> </span></p><p class="MsoNormal"><span style="background: white;">“Start je eerder dan vier of later dan zes maanden met het introduceren van vaste voeding, dan is het risico op het ontwikkelen van een voedselallergie groter. Dit geldt vooral voor kinderen met een erfelijke aanleg voor een allergie.</span>”</p><p class="MsoNormal"><span style="background: white;">BRON: https://www.oudersvannu.nl/baby/voeding/eerste-hapjes-baby/</span></p><p class="MsoNormal"><span style="background: white;"> </span></p><p class="MsoNormal"><span style="background: white;">Ik hoop dat iemand mij kunt helpen met 3 vragen:</span></p><p class="MsoNormal"><span style="background: white;"> </span></p><p class="MsoListParagraph" style="text-indent: -18.0pt; mso-list: l0 level1 lfo1;"><!-- [if !supportLists]--><span style="mso-bidi-font-family: Calibri; mso-bidi-theme-font: minor-latin;"><span style="mso-list: Ignore;">1.<span style="font: 7.0pt 'Times New Roman';">       </span></span></span>Is het verstandig om nu al te starten met fruit en groente hapjes?</p><p class="MsoListParagraph" style="text-indent: -18.0pt; mso-list: l0 level1 lfo1;"><!-- [if !supportLists]--><span style="mso-bidi-font-family: Calibri; mso-bidi-theme-font: minor-latin;"><span style="mso-list: Ignore;">2.<span style="font: 7.0pt 'Times New Roman';">       </span></span></span><!--[endif]-->Is het verstandig om lactose vrij te eten, of heeft mijn dochter deze stoffen juist nodig?</p><p class="MsoListParagraph" style="text-indent: -18.0pt; mso-list: l0 level1 lfo1;"><!-- [if !supportLists]--><span style="mso-bidi-font-family: Calibri; mso-bidi-theme-font: minor-latin;"><span style="mso-list: Ignore;">3.<span style="font: 7.0pt 'Times New Roman';">       </span></span></span><!--[endif]-->Wat voor soort voeding kan ik het beste laten liggen, als het gaat om de huiduitslag van mijn dochter?</p><p class="MsoNormal"> </p>

Toevallig zag ik hier een stuk van op tv bij Dokters Van Morgen!
ook mensen met een babytje en eventuele allergien! Ik zou het even terugkijken!
Daarbij hebben ze onderzoek gedaan vanuit een van de UMC’s en blijkt toch wel vroeg beginnen met alles zodat je allergie voorkomt! 

Om allergie te voorkomen is idd vroeger beginnen, lees tussen de 4 en 5 maanden juist weer een aanrader.

Onze dochter heeft constitutioneel eczeem en krijgt vanaf gister haar eerste groente hapjes. Nu is ze ook erg verkouden en daardoor komt haar eczeem telkens terug.
We hebben hiervoor hydrocortison creme en vaseline creme.

Voordat ze er achter kwamen dat het dus constitutioneel eczeem was had ze nog 3 andere uitslagen gehad. Uiteindelijk van de dermatoloog te horen gekregen dat het dit was.

Ik zeg niet dat het geen lactose intoleratie is maar er zijn zo veel dingen waar baby's eczeem/uitslag van kunnen krijgen dat zelfs een arts niet precies weet wat het is.

Hoe zien de plekken er uit? Kijk maar eens op constitutioneel eczeem baby, misschien is het dit wel? Komt namelijk best vaak voor helaas.

Zeker bij een baby met eczeem is een vroege introductie belangrijk om het risico op voedselallergieën te verkleinen. Dokters van morgen leggen het goed en helder uit. Zeker terugkijken! Wat ik alleen niet snap is dat ze toch een krastest doen terwijl ze zeggen dat de eerste kennismaking via de darmen moet. Maar dat ben ik...
Lactosevrij lijkt me niet nodig/wenselijk, lactose is niet waarvoor je allergisch bent, maar intolerant voor kunt zijn. Zo'n kleintje met een lactose intolerantie lijkt me onwaarschijnlijk. Lactase (om lactose af te breken) neemt af naarmate we ouder worden, zeker wanneer je van niet westerse afkomst bent. 

Terug
Bovenaan