Baby 2weken prikkelgevoelig?

Kan een baby van 2 weken prikkelgevoelig zijn? Met mijn zoontje kon ik er de hele dag op uit maar bij mijn dochter lijkt alles teveel. De geluiden van haar broer, naar buiten gaan.. alles. Maar ja, kan moeilijk voor altijd binnen blijven.

Vraag me ook af hoe andere dit doen met meerdere kinderen als je alleen bent.

Draagzak en dergelijke is geprobeert..geen succes

Probeer eerst eens een gediplomeerd osteopaat. (Geen beschermde titel, dus pas op voor kwakzalvers.)

Twee weken is echt nog ontzettend jong! Dan slapen ze vrijwel nog de hele dag? Wat bedoel je met dat je niks met haar kan? Huilt ze veel of is ze onrustig? Ik denk dat je een beetje veel verwacht van een baby die net op de wereld is. Elk kind is anders. Kijk vooral naar waar je kleintje behoefte aan heeft. Het wordt heus beter als ze ouder worden

Hier hielp de draagzak gelukkig wel. Vervelend bij jou niet. Onze kleine is nu 5 maanden. Kan steeds meer hebben maar heeft alles te maken met de ruimere wakkertijden. We gaan bewust niet naar drukke plekken, want dan ontregeld. In de wakker tijden naar buiten en een boodschapje en weer bijtijds thuis is de oplossing, anders direct onrust en toename van huilen. Eigenlijk al vanaf geboorte gaat het zo bij ons. We gebruiken ook de numsy, gezien ze bij elk geluidje wakker schiet. Zou de draagzak vooral blijven proberen want die kleintjes ontwikkelen zo snel, wellicht wordt het wel beter. 

Draagzak werkte bij ons niet, en is ook later niet gaan werken, omdat ze haar beentjes spreiden niet fijn vond. Heeft ze inmiddels therapie voor gehad.
Ik weet dat veel moeders erbij zweren. Maar het is niet voor iedereen een oplossing.

Terug
Bovenaan