Baby 2wkn kreunt veel en hard

<p>Onze zoon van ruim 2wkn is sinds 2 dagen niet meer content op z’n rug na de voedingen. Het lijkt alsof er boertjes vast zitten, maar hoe lang we ook kloppen, ‘bungelen ’ (nee niet hard, maar zoals hier op de site staat) fietsen met de beentjes of zittend heen en weer wiegen, er komt vaak geen boertje. Als er wel een paar flinke boeren komen, dan is het gekreun over en slaapt meneer weer wel lekker. </p><p>Overdag is het niet echt een probleem, hij zit veel bij ons in de draagdoek/zak en heeft er dan (recht op) geen last van en slaapt als een roosje. Maar ‘s nachts liggen in bed, geeft dus een hard gekreun. Gevolg is dus dat we elke voeding (BV op verzoek) een uur in de weer zijn om dat boertje te laten komen, omdat hij anders echt ligt te kreunen.. Ook recht op, tegen onze knieën aan in slaap laten vallen en dan wegleggen helpt niet; na een minuut of 10 wordt hij dan als nog met last wakker. <br /><br />Hij huilt overigens niet (eigenlijk nooit), dus lijkt mij geen pijn hebben?</p><p>We hebben een bednest cosleeper, die kan in reflex stand omhoog - zou dat zin hebben? Of liever zijliggin met een kussen? Of iemand de ultieme boertjes tip?</p><p>Zoon drinkt overigens vanaf eerste moment super goed, hapt goed aan, en groeit als kool. Is wel wat gulzig, en drinkt snel (10 min voor een voeding). Geeft daarom ook wat mondjes terug, maar was volgens kraamzorg niet erg.. </p>

Ik legde mijn dochter de eerste 6 weken op haar buik. Eerst ff 5 min gwn rechtop en dan op de buik leggen en op ruggetje kloppen dan ging het boeren meestal een stuk sneller

Ik heb zelf erg last van vastzittende lucht. Kan soms tot spugen aan toe vastzitten ? soort reflux voor volwassenen 
Wat bij mij werkt is rustig aan eten/ drinken zodat er weinig lucht mee komt en daarna op mijn linkerzij leunen. Niet helemaal plat liggen, maar in een bepaalde helling. 
Misschien helpt het om je kindje op 1 arm te laten liggen met het hoofdje richting elleboog en kontje naar je pols. Dan wel zorgen dat je kindje op zijn linkerzij hangt. En misschien kan je tussen de voeding door al een boertje eruit krijgen? 
Maar goed, dit zijn tips die ik als volwassene doe dus in kan je niet beloven dat dit helpt bij baby's. 
Succes! En beterschap voor je kleintje 

welke fles gebruik je voor jullie kleine?  Of krijgt deze de borst? Ik las dat hij goed aanhapt dus gok op de borst.  Mijn kleine meid hield ook veel lucht vast en liepen er ook veel mee naar schuin leggen in bed werkt sowieso,  ook tegen spugen ( waar onze dochter geen last van had ) als je de fles gebruikt zal ik de dr Brown fles adviseren. Ze had hierdoor ook erg veel last van de reflux. Maar bij haar kwam het er niet uit maar bleef het binnenmonds. Daar hebben wij medicijnen voor gekregen en werkte heel erg goed.  Was en soort Rennie voor de baby's.  Op de buik nooit geprobeerd dus misschien het proberen waard maar ga er dan niet bij weg dat lijkt me wat eng ?

Probeer een pauze in te lassen tijdens de voeding, zodat de voeding wat meer gedoseerd binnen komt. En rechtop voeden? 

Tussendoor laten boeren, zodra je merkt dat hij even wegdoezelt
en op zijn buik op jouw borst leggen met de beentjes omhoog, knietjes buigen dus. 
En geduld inderdaad. Ik dacht serieus dat mijn kleine in slaap viel tijdens de fles om een kwartier later weer van de honger wakker te worden. Blijkt nu dus dat ze dan toch nog een extra boer heeft, en die zit vaak erg ‘vast’. En duurt soms even. Maar ik hoef nooit te kloppen op haar rugje. 
En de ouderwetse manieren gewoon heel rustig volhouden. Maar slapen doen ze inderdaad pas zodra die boer eruit is. 
Succes ?

Ik heb niet heeeel goed gelezen maar ok laat mijn zoon soms zittend boeren, ik zet hem dan op een been van mij met de rug naar me toe en houd mijn hand op zijn buik. Ik buig hem dan zachtjes naar voren, dan druk je het er soms als het ware uit. 

Terug
Bovenaan