<p>Hallo allemaal!</p><p>Is er iemand die mij tips kan geven of deze situatie herkend? </p><p>Mijn zoontje is nu bijna 15 weken en heeft tot nu toe nauwelijks gehuild. Een aanloopje richting huilen doet hij alleen als hij; honger heeft, scheetje/boertje zit vast of wanneer hij moe is. Dat loopt bijna nooit uit de hand omdat we er op tijd bij zijn. Echt overstuur heb ik hem nauwelijks gezien (op 1 hand te tellen).</p><p>We hebben erg veel geluk met hem dus. Nu is hij gisteren voor het eerst enorm overstuur geraakt, huilen, huilen, huilen het werd alleen maar erger. Hij was ontzettend moe en ik denk dat we niet op tijd hebben gereageerd op zijn signalen. Het is mij met veel moeite (donkere kamer, wiegen, speentje aanbieden) gelukt om hem in slaap te krijgen. Hij heeft toen een half uurtje geslapen, daarna veel gedronken en toen weer gaan slapen. Daarna was het goed en was hij weer in zijn oude doen. Eenmalig dacht ik.</p><p>Vandaag reageert hij echter weer hetzelfde. Vanochtend na de 1e voeding dacht ik dat hij moest slapen, maar hij was er nog net niet klaar voor dus mee naar beneden genomen. Het heeft toch wat te lang geduurd denk ik, want hij begon (vrij snel escalerend) te huilen. Ik herkende deze huil van gisteren en ben meteen naar onze kamer gegaan (waar zijn bedje staat) en heb hem vrij snel in slaap gekregen. Hij heeft toen zoals gebruikelijk 1 uur geslapen. Crisis afgewend zou je denken. Na het uurtje slaap, luier verschoont en op het speelkleed gelegd. Dit wilde hij niet, onrustig, dus geprobeerd de borst aan te bieden. Hierop begon wederom het hartverscheurende gehuil en op vol volume. (slaap kon het nu dus niet zijn!) Totaal niet wat we van hem gewend zijn. Het kan een sprongetje zijn, maar bij eerdere sprongetjes raakte hij bij lange na niet zo overstuur. Hoogstens wat meer hangerig.</p><p>Herkent iemand dit? Tips? Toch een sprongetje? Ik vraag me af of we iets beter/anders kunnen doen om te voorkomen dat hij zo overstuur raakt.</p><p>Alvast heel hartelijk bedankt voor het meedenken!</p><p>Groetjes,</p><p>Maaike</p>