baby 3,5 maand op schoot bij vriendin met koortslip

<p>Ik maak me een beetje zorgen, ik was vanmiddag op bezoek bij mijn beste vriendin en zij heeft een kwartiertje onze zoon van 3,5 maand vast gehouden. toen ineens schrokken we allebei want ze heeft koortslip. Ze heeft niet van te voren haar handen gewassen. Maar ze heeft hem gelukkig geen kusjes gegeven. Als ik er over nadenk raak ik echt een beetje in paniek. Weet iemand hier meer over? Zal ik voor de zekerheid morgen de huisarts bellen? Onze zoon is toevallig ook deze week voor het eerst een beetje verkouden, dus weerstand is misschien al minder? </p>

Ik heb helaas zelf met enige regelmaat een koortslip. Heb het ook al 2x gehad sinds onze dochter geboren is. Het is vooral belangrijk om geen kusjes te geven en niet in de buurt van de slijmvliezen van je kindje te komen met ongewassen handen (dus niet aan het gezichtje en niet verschonen zonder gewassen handen). Ik denk dus dat je je geen zorgen hoeft te maken, maar volgens mij is het altijd beter om een keer te vaak de huisarts of het cb te bellen dan een keer te weinig. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust?.

Ik heb ook begrepen kussen of gezicht aanraken met handen die mogelijk ervoor in contact zijn geweest met de besmette plek. Die kans is niet zo groot denk ik, maar als je even belt, hoor je vast waarop je moet letten deze dagen.

Terug
Bovenaan