Baby 3,5 maand valt alleen met fles in slaap

<p style="text-align: left;">Onze zoon, vandaag 14 weken, valt alleen in slaap met zijn fles. </p><p>We hebben alles al geprobeerd, naast hem zitten, zussen, liedjes zingen, speen wilt die niet, vermoeidheid signalen laat die zien en dan nog wilt die zonder zijn fles niet slapen..</p><p>Alleen zijn fles zorgt ervoor dat die gaat slapen. Ik vind het nu nog niet zo'n probleem, maar straks krijgt die hapjes en hoe dan? </p><p>Zijn er meer ouders die dit hebben gehad? En de gouden tip hebben? </p><p>HEEL GRAAG!!! Haha</p>

Sorry geen tip en mijn eigen kindjes hebben dit niet. Maar ik vraag me af is het echt erg dat dit zijn slaapassociatie is? Want ja hij krijgt steeds minder flesjes, maar gaat ook steeds minder slaapjes doen, dus lost het probleem zich in die zin vanzelf op?
Ik snap natuurlijk dat je hoopt dat hij het zonder kan hoor, dus hoop dat je goede tips krijgt.! Bedoel meer van dat ik hoop dat je het niet als te groot probleem gaat zien als het niet lukt. 

Hoi hoi,

heeeeeel herkenbaar dit! Onze dochter is 15 maanden en heel af en toe (op vakantie bijv) heeft ze s nachts echt een flesje nodig om in slaap te vallen. Sterker nog, onze dochter heeft tot ze een maand of 9 was nog iedere nacht melk gedronken, soms 1 x, soms vaker. Totdat ik er helemaal klaar mee was: ze kreeg toen na het avondeten een warme fles, wilde 2 uur later er weer een, toen 2 uur later weer een, en toen was opeens de maat vol bij mij. Ik sliep al geen nacht meer door sinds de laatste maand van de zwangerschap, en ik vond het onzin dat ze zoveel melk nodig had. Dat kon niet kloppen. Het consultatiebureau had weleens gezegd dat wij dat zelf in stand hielden, maar dat vond ik maar vervelend, want het alternatief was een huilend kind, wie heeft daar nu zin in? Maar goed, toch gedaan, en na een paar nachten was het over. Nu wil ze nog wel een slok water maar geen melk meer. Een kindje van 3,5 maand laten huilen is misschien nog wat vroeg, maar na een maand of 6 Kun je daar echt wel rustig mee beginnen. Geen uren natuurlijk! Succes!

Terug
Bovenaan