Baby 3,5 maand wil snachts veel drinken

<p>Onze zoon had tot een week geleden 1 nachtvoeding. Hij sliep van 21 uur tot 4 uur en werd dan om 7 uur weer wakker.</p><p>Maar sinds een week wordt hij soms wel om de 3 uur wakker en wil dan drinken. </p><p>Overdag drinkt hij wel maar krijgen we de fles er met moeite in. Hij lijkt dan afgeleid door alles wat er om hem heen gebeurt en is echt aan het klooien met de fles. Hij heeft zich ook echt enorm ontwikkelt deze week. Kan zich heel lang vermaken met vastpakken speelgoed en maakt heel veel geluidjes. Verder is hij heel tevreden en vrolijk en slaapt hij voldoende overdag. We moeten hem soms wakker maken voor de voeding.</p><p>Ik ben nu bang dat hij overdag niet voldoende krijgt en daarom snachts zoveel wakker is. Vaak heeft hij ook moeite om  weer in slaap te komen. Dus de nachten zijn pittig.</p><p>Iemand tips om hiermee om te gaan? </p><p> </p>
 
Sprong inderdaad! Echt precies hetzelfde begon bij mijn dochter ook met 3,5 maand. Heeft bij haar helaas wel een aantal weken geduurd. Maar ja elk kindje is weer anders! 
 
Heel herkenbaar! Deze sprong duurde bij ons ook een paar weken. Het hielp hier om de voedingen overdag heel rustig te houden. Eerder zong ik altijd liedjes tijdens het voeden en kletste ik wat, maar nu zeg ik niks meer. Zodra ik een geluidje maak is hij afgeleid en kijkt hij me lachend aan. Gezellig, maar niet de bedoeling!
Rustig afwachten tot het beter wordt. Misschien kun je kijken of je de nachten wat kunt afwisselen om toch wat rust te krijgen?
 
Dank voor jullie reacties! Ik dacht zelf ook aan een sprong inderdaad. 
Maar ik vind ook lastig dat hij overdag niet veel drinkt. En nu komt hij 2/3 keer per nacht. Alsof hij het moet inhalen.ik krijg er overdag alleen echt niet meer in.
maar als het bij een sprongetje hoort ga ik er vanuit dat ook dat weer beter wordt  
 
Terug
Bovenaan