Baby 3.5 week onrustig krampjes/verstopping en reflux?

Ik ga het toch even hier proberen. Misschien dat er door ervaring toch nog andere adviezen komen. Heb al een heleboel op internet opgezocht etc.

Mijn dochtertje van 3.5 week oud zit naar mijn idee niet lekker in haar vel. De eerste week ging alles prima en had ze telkens een goede poepluier, was rustig, etc. Ze kreeg Nutrilon Standaard.

Na ongeveer een week had ze ineens een luier met wat diarree, niet veel, maar wel echt heel dun. Daarna bleef de ontlasting een paar dagen weg en dat is zo gebleven. Telkens om de 2 dagen. Dan komt er een hoeveelheid van 4 a 5 luiers uit. Vaak eerst een beetje hard en daarna zachter.

Na 1.5 week op advies van het consultatiebureau naar Nutrilon Omneo overgestapt. Ze kreeg toen nog steeds om de dag ontlasting. Soms om de 3 dagen. We voegden ook al extra water toe aan de fles.

Na 2.5 week/ 3 weken begon ze meer last te krijgen van de hik, meer speeksel en telkens slikken. Ze maakt hese geluidjes en het klinkt alsof haar neusje verstopt zit. De neus zelf is echter vrij, dus ik denk dat het daarachter zit.. in de neus/keelholte. Ze spuugt nooit, maar heeft wel dat er soms nog 2 of 3 uur na een voeding wat maagzuur omhoog kan komen als ze in haar bedje ligt. Je ziet haar dan echt wat wegslikken en moeilijk kijken. Een keer maakte ze daardoor geluidjes alsof ze adem tekort kwam.. hier schrokken wij erg van. Haar mondje ruikt dan ook zurig.

De huisarts dacht aan verborgen reflux en adviseerde het hoofdeinde vh bed op te hogen en de voeding in te dikken. We zijn daarom sinds een paar dagen op Hero Comfort overgestapt omdat we daar positieve verhalen over hadden gehoord en daar ook al johannesbroodpitmeel in zit. Het lijkt alleen niet echt te helpen. Ze heeft nu de laatste paar dagen dagelijks ontlasting en het zijn echt harde keutels. Ze is nu heel onrustig, veel schoppen, strekken, kan de slaap moeilijk vatten. We doen nu geen extra water meer bij de fles.. maar dat is vanwege die reflux.. anders wordt ee voeding weer dunner.

De laatste paar weken is ze op sommige dagen heel moe/rustig, slaapt dan veel, lijkt zich redelijk goed te voelen. Op andere dagen is ze heel onrustig, huilt veel, beweegt onrustig en slaapt weinig. Zoals nu.

Graag wil ik ervoor zorgen dat zij zo comfortabel mogelijk is en zo min mogelijk last heeft.

Door het consultatiebureau voel ik me totaal niet serieus genomen. Ze hebben van tevoren al zo'n houding dat alles normaal is en luisteren amper.

Gisteren nog was een wijkverpleegkundige bij mij en moest ik aanhoren: "dit is nu jullie zoveelste voeding he, 3e of 4e?". Terwijl wij telkens netjes op advies zijn overgestapt en niet zomaar uit onszelf ofzo. Ze heeft van tevoren al duidelijk haar oordeel klaar.

Ik krijg alleen maar opmerkingen dat ik me teveel zorgen maak en hoe dat toch komt etc. "Ja eerst was het de ontlasting en nu weer die ademhaling/geluidjes." Ja, omdat mijn dochter daar dus last van heeft!
<p style="text-align: center;">Ook communiceren ze onderling niet goed. De een zegt doe er water bij. De ander zegt weer van niet. Omdat ze goed drinkt en groeit en niet spuugt, zien ze geen probleem. En als ze net rustig is als er zo iemand langs komt, zien ze ook geen probleem. Ik heb geprobeerd filmpjes te maken, maar haar geluidjes hoor je er slecht op.. het is dan netxte zacht. Bijv. zo'n hees piepje in de keel of snurkend geluid hoor je bijna niet op een opname, terwijl je het in het echt duidelijk hoort. Maar ik maak haar 24 uur per dag mee. Als ik het idee heb dat ze niet lekker in haar vel zit, dan is dat toch ook iets waard?</p>
Vanmorgen en vannacht kostte het ons veel moeite om haar rustig te krijgen. Je ziet dan dat ze echt wel moe is en wil slapen. Maar omdat ze last heeft lukt dat niet goed. We doen al aan inbakeren. We hebben foldertjes over rust en regelmaat en dergelijke gekregen. Maar ik zie gewoon dat dat het probleem niet is. Want ze heeft soms een dag waarop het prima gaat en dan weer een paar dagen waarop ze veel last heeft en onze aanpak is op die dagen gewoon hetzelfde. Je ziet ook dat ze bijv. rustig is nadat ze veel ontlasting kwijt is. En onrustig wanneer ze achteraf die harde keutels blijkt te produceren. Ook is ze onrustig als er wat omhoog lijkt te komen terwijl ze in bed ligt. Logisch.

Sorry voor het lange verhaal.. ik moest het even kwijt. Ik hoop op tips en het delen van ervaringen.
 
Wat vervelend om te lezen dat jullie zo aan het tobben zijn...

wij hebben bij ons dochtertje jill (inmiddels bijna 5) ook enorm getobt, van slecht poepen tot slecht slecht slapen tot onrust in het lijfje tot spugen tot... Ga zo maar door en wat je zegt je wordt vaak niet serieus genomen! Wij hebben ook met voeding heel erg zitten tobben maar met nutrilon omneo ging het poepen uiteindelijk beter en ik heb daar ook niet veel meer tips voor dan extra water bij de voeding of eventueel een drupje olijf olie door de voeding... Kwa spugen heb ik wel een tip overigens werkt dit ook vaak voor de onrust, (geen idee of jullie het al doen) mijn dochtertje heb in met tien weken na lang twijfelen op haar buikje laten slapen... Spannend vond ik het maar jeetje een wereld van verschil ze spoog een heel stuk minder tot bijna niet meer en ze sliep heerlijk rustig waardoor ze veel meer uitgerust was en ze de onrust in haar lijfje kwijt raakte en daardoor ook minder kramp had en nog beter ging poepen, ik heb sinds 7 weken een zoontje Jaxx erbij en hem heb ik al sinds 2,5 week oud op zijn buikje laten slapen... Een heerlijk ontspannen en relaxed kind heb ik! Ik hoop dat je wat aan deze tip hebt en dat je kleine wat rustiger wordt... Wat voor fles gebruik je?
 
Terug
Bovenaan