Baby 3 maand slaap niet meer door

<p>heey dames,</p><p>onze dochter is nu 3 maandjes oud en sliep al een poosje goed door vanaf 10 uur. Ik ben sinds 3 weken weer aan het werk en sinds een week komt ze ineens elke nacht weer zonder uitzondering.</p><p>soms probeer ik eerst een speentje als het nog heel vroeg in de nacht is en dan komt ze vaak na een uur weer en dan geven we toch maar een fles. Vervolgens slaapt ze weer door tot de volgende ochtend.</p><p>iemand enig idee waardoor ze dit doet en hoe we haar weer kunnen laten doorslapen?</p><p>ik dacht eerst dat het misschien een sprongetje was maar dat duurt geen week toch?</p><p>heb al geprobeerd om de laatste fles van 10 uur te laten vallen maar dan komt ze ook midden in de nacht..</p>
 
Sprongetjes kunnen wel weken duren. Maar het kan ook eengroeispurt zijn. Het wordt vast weer beter (en slechter). Als ze tanden krijgen zit je ook weer met een gebroken nacht, niks aan te doen.
 
Inderdaad, zoals hierboven gezegd wordt. Sprongetjes, slaapregressie, tandjes, groeispurtjes, vanalles waar je nog mee te maken krijgt! Mijn zoontje sliep ook vroeg door en vanaf 3/3,5 maand kwam hij ineens weer 1-3 x per nacht. Speentje was dan voldoende. En met sprongetjes ed kwam hij wel tot 10x per nacht! Dit heeft tot vorige maand geduurd. Nu is hij 9 maanden en wordt hij sinds n maand vaak schreeuwend en gillend in paniek wakker. De fase van het dromen en verlatingsangst is gearriveerd... Zo blijf je toch tot zeker t eerste jaar wel bezig! En misschien zelfs wel langer....
 
Onze zoon had dit ook rond 3 maanden. Het duurde een week. Toen heb ik z'n laatste fles opgehoogd en was 't weer over. Een paar weken geleden had ie het weer (rond 5 maanden). Toen werd hij ziek, sprongetje, tandje. Het duurde weer ongeveer een week. 
Ik ga maar uit van fases en andere zaken waarom ze opeens minder lekker slapen. Zo heeft onze zoon op het moment grote moeite met inslapen (krijsen, gillen, schreeuwen). Ik denk dat ook dit een fase is. Hij kan net op z'n buik rollen, maar nog niet terug. Dat geeft onrust. Ook begint hij nu te ontdekken dat wij weggaan. Elke keer als ik langsloop, is het mopperen. 
 
Mijn dochter sliep vanaf 8-14 weken heerlijk door. Daarna niet meer, en dat heeft wel geduurd totdat ze een jaar oud was! Doorslapen klinkt heel leuk, maar als ze dat eenmaal een paar nachten doen betekent niet dat ze dit altijd blijven doen! Dat is het beeld dat iedereen in zn hoofd heeft zitten, maar zo werkt het vaak niet.
Bereid je maar voor op nog vele nachten het komende jaar dat je eruit moet voor een flesje, speentje, dromen, bang in het donker, ziek, tandjes etc.. welkom in het moederschap!! Wees er relaxed onder en accepteer het, want zo werkt het gewoon!
 
dank allen voor jullie reacties!!
Ik geef die fles nu ook, maar ook met het idee dat we dan zelf weer verder kunnen slapen.. want na die fles slaapt ze weer als een engeltje.
Overdag is het nu ook drama.. zat eens verder te lezen maar zou dit ook de 4e sprong al kunnen zijn? Ze is nu 15 weken oud..
 
Terug
Bovenaan