Baby 3 maand

<p>Goedemorgen.</p><p>Mijn dochter is nu 3 maand oud, ons 2e kindje, maar ik weet even niet meer wat met 3maand nou een mooi ritme is qua slapen/wakkertijden en voeding. </p><p>Het ritme is nu ver te zoeken soms.</p><p>Ze krijgt flesvoeding op verzoek. Tot vorige week nog minimaal 7 voedingen (slaapt de nacht meestal door) en dan kwam ze om de 3uur gemiddeld overdag. Soms zelfs wat eerder, soms ietsje later. Sinds t weekend bieden we meer cc in de fles aan, ze krijgt nu fled van 150+5 aangeboden. Drinkt m niet altijd leeg maar laat nu wel wat langer tussen de voeding zitten.</p><p>Tussendoor slapen is soms maar 3kwartier dan weer 1.5uur. Waardoor t ritme wat we hadden niet helemaal meer lekker loopt. Dat was wakker worden, fles, spelen en weer naar bed. Doordat ze nu soms maar 3kwartier slaapt en dan echt weer vrolijk wakker wordt. Valt ze meestal in slaap na de volgende voeding. </p><p>Iemand ideeën/suggesties?</p><p>Ik moet bijna weer werken en zie er nu een beetje tegenop om haar dan naar de opvang te brengen. Ik weet (over t algemeen) waar elke mopper/huiltje voor staat en wat ze dus nodig heeft. Maar de leidsters natuurlijk nog niet.</p>
 
Gewoon je kind volgen en dan ontstaat er vanzelf een ritme. Laat dat hele eten - spelen - slapen gedoe los. Wij volgen onze dochter en hebben zo een prima ritme
 
Dat lukt wel ;) Die mensen hebben ervaring genoeg. Je zult zien dat je kind vanzelf in een bepaald ritme komt en dat ze elke keer rond dezelfde tijd wil slapen en eten. Komt echt goed!
 
Bij ons was het echte ritme er pas met 6 maanden ongeveer. Toen pas ging hij op vaste tijden slapen overdag, eerder lukte dat echt sporadisch en vaak maar half. Ik zou inderdaad proberen het los te laten - zoals BenB ook zegt. Op de opvang hebben ze veel ervaring met jonge kinderen, ik maakte me daar vorig jaar ook 'zorgen' om maar het ging altijd prima daar. Mijn zoontje legden ze daar zo nodig gewoon zelfs vier keer op bed (hij deed vaak korte slaapjes in die tijd). Wij hielden, tot er een duidelijker ritme ontstond (en dat ontstond dus echt vanzelf!) aan dat hij naar bed werd gebracht als hij duidelijk moe werd. Dus oogjes wrijven etc. (maar hoe kindjes dat uiten verschilt geloof ik wel ietsje per kind, maar jij kent je dochter goed genoeg te herkennen wanneer ze moe is). Als dat dan toch, tegen de 'adviezen' eten-spelen-slapen in, vlak na een voeding was - ja dan was dat gewoon zo.
Sinds 6 maanden dus een prima ritme hier, nu met 13 maanden nog steeds!
 
Mijn kleine van inmiddels 4,5 maand doet ook vaak korte slaapjes overdag. Dus is hij wakker terwijl hij de fles nog niet eens wil. Het ritme wat hij Elf heeft opgepakt is flesje verschonen spelen slapen spelen slapen flesje. Hij moet gewoon wel even slapen / rusten voordat hij drinkt, anders is het een groot drama. 


nu krijgt hij in de wakker periode tussendoor in de ochtend en eind middag/avond een oefenhapje. 


op de opvang vogelen ze het ook echt wel uit. En soms heeft je kleine een ander ritme thuis vs opvang. Daar gaan ze snel mee in dagelijkse ritme. Het verschil in ritme bij mijn kleine komt omdat als ik werk de dag al start om 6:15 met een fles. Daar moet ik hem echt wakker voor maken. En drinkt hij niet zo heel veel. Terwijl ik vrije dagen de eerste fles pas 7 uur is. Ik ga mee met wat hij aangeeft. De ene keer 4 flessen en de andere keer 5. Hij groeit is vrolijk en gezond dus allemaal prima. 
 
Ben ik weer ;) Onze dochter is vandaag wennen bij de opvang. Wij kunnen haar niet wakker in bed leggen. 3x raden wat er bij de opvang gebeurt... juist, wakker in bed gelegd en mevrouw ging slapen ? Hopelijk stelt dat je een beetje gerust
 
Terug
Bovenaan