Baby 3 maanden drinkt erg weinig

Na een hoop speurwerk online gooi ik hem er hier toch maar even in.

Onze dochter van ruim 13 weken drinkt eigenlijk vanaf dat ze een week of 3 oud is vrij slecht.
Er blijft vaak wat over in de fles, wat op zich prima is natuurlijk.

Ze kreeg een tijdje 120 en dan 6 of 7 voedingen. Om de 3 uur ongeveer. Dat ging wel redelijk.
CB zei vorige keer (wat is dat, met 8 weken?) dat ze best naar om de 4 uur mocht. Dus zo gezegd zo gedaan. En dat ging eigenlijk ook best oké.

Overdag dronk ze de fles niet leeg maar rond 22:30 / 23:00 en dan daarna de nachtvoeding merkten we dat ze ze snel leeg had dus zijn we die naar 150 ml gaan verhogen.
Ging goed, dronk ze een paar dagen aardig leeg tot een 15 of 20 ml over.

Maar nu is het sinds een week gedoe, ik krijg er geen ritme in, ze drinkt echt erg weinig.

Vandaag bijvoorbeeld:
4.30 120ml met 30 over
9.30 120ml met 40 over
13.30 120ml met 15 over (dit is voor ons een goede fles)
17.30 120 ml met 40 over
21.30 150 ml met 75 over

En gister had ze met de voeding van vanochtend 4:30 uur een krappe 490 ml binnen.
Ik weet niet of er een grens is maar dit is toch wel erg weinig.

Ze weegt nu 5 kg en is iets lichter dan gemiddeld. (Ze kreeg omneo en nu mixen we dat met de gewone nutrilon)
Ze is wel alert en heeft goede plas luiers.

Vanavond heeft ze vanaf een uur of half 9 tot nu net half 11 gehuild en gekrijst. Fles wel willen, 2 slokken en huilen, andere fles zelfde verhaal. Alleen een soort van stil te krijgen als ik wiegend met haar loop (Dus nu fysio vanwege pijn)

Wat doen we niet goed?! Wie heeft de gouden tip?

Het ritme blijft een lastige, ze drinkt smorgens gewoon echt heel slecht. En we hebben nog een peuter van net 2 en dan valt er niet zoveel te plannen.
Toch weer terug naar de omeo dan ipv de mix?

Zo chaotisch als het hier staat, zo is nu zo'n beetje mijn hoofd, dus alle tips zijn meer dan welkom!
 
Hey is haar ontlasting nog wel goed? En geen spruw in haar mond?
Ik kan mij voorstellen dat het wisselen van de voeding best wat doet met haar lijf ook. De beweging die je beschrijft om haar rustig te krijgen herken ik van met mijn zoontje, ik liep uren zo met hem s nachts omdat hij pijn in zijn darmpjes dan had...
 
Ja haar ontlasting is oké, en haar mondje ook niks te zien.
Ik ben vanochtend weer over gegaan op volledig omneo omdat ze daar toch rustiger door leek en het drinken werd niet beter door de mix.

Ik ga het maar even proberen los te laten en maar zien wat er dan gebeurt. Mijn mentale toestand is al niet de beste sinds de bevalling maar dit gedoe maakt het er niet beter op.
 
Ik zou gewoon even je huisarts bellen. Misschien heeft ze wel een oorontsteking of iets anders onder de leden. Je doet het goed als mama en vergeet niet hulp te vragen bij huisarts of CB als je er doorheen zit! Meestal is dat heel helpend.
 
Misschien heeft ze lactose intolerantie? Mijn advies is luister naar je moeder gevoel. Als moeder wordt je vaak onzeker door allerlei standaard adviezen. Ga op zoek wat er met je kleine aan de hand is. Dat kan even duren… bij ons duurde het een jaar totdat we lactose intolerantie ontdekte. Niet via de experts maar gewoon toen we na zijn eerste verjaardag een beker melk gaven ? Dan is het niet fijn om melk te drinken met veel lactose (gewone baby melk). In omneo zit minder, dus dat zou een verklaring kunnen zijn. Daarnaast zou ik ook meer kleine flesjes aanbieden ipv minder vaak een grote. Blijkbaar heeft je baby daar behoefte aan. Ritmes en gemiddeldes zijn niet voor alle kindjes geschikt. Mijn kind van 5 is net zo groot als zijn vriendje van 7 en ik eet ook niet dezelfde hoeveelheid als mijn man van 2 meter ;-)
P.s. Wij gaven Hero Baby Nutrasense® Comfort. Dat is iets goedkoper en werkte heel goed tegen de klachten van onze zoon (spugen en krampen).
 
Och ik herken dit zo. Ook het soms ineens krijsen rondom de fles en wel willen drinken maar daarna toch weer huilen. Het kan echt ontzettend veel zijn, het kan ook niks zijn.
In ons geval was het verborgen reflux en het duurde echt lang voordat we het door hadden want ons meisje had s ochtends het meeste last ipv het 'standaard' s avonds.
ook de mentale staat waar je het over hebt herken ik. Wat ik je daarover mee wil geven: neem echt zo snel mogelijk contact met iemand op die je daarbij kan helpen (huisarts/psycholoog) als je dat nog niet gedaan hebt. Ik zit inmiddels alweer bijna een jaar aan de medicijnen ivm postnatale depressie en als ik eerder hulp had gehad, wie weet was het dan niet zover gekomen.
Kijk wat voor jouw kindje werkt. Bij ons werkte vaker kleine flesjes juist voor geen meter. Dan bleef de hele dag voeding omhoog komen in die slokdarm. Wat wel werkte was voeden in het donker met zoveel mogelijk rust, de fles na 15 minuten opwarmen voor het 2e deel en stoppen met bijhouden hoeveel ze van de fles opdronk/hoeveel ze per dag dronk. We hebben nog nooit de '150 ml per kg' gehaald en toch groeit ons meisje super goed en inmiddels vreet ze als een bootwerker (ze is 14 maanden en met vaste voeding werd alles geleidelijk zoveel makkelijker en fijner, eten is nu een feestje voor haar en ons).
succes en een dikke knuffel! Je doet het goed mamma!!
 
Thnx!!

Vandaag weinig gedronken overdag, vanavond rond 6en weer als vanouds maar 30 over. En tot nu toe vrij rustig en lekker veel dutten en slapen.
Morgen ga ik een baby coach contacten en donderdag moet ik sowieso al naar het CB dus ook daar even checken.

Voor de depressie ben ik via de huisarts bij de praktijk ondersteuner terecht gekomen, die je dan aankijkt en vraagt "wat denk je zelf dat zou kunnen helpen?"
Dat is zo'n dooddoener! Als ik dat wist dan zat ik er niet.

Mijn moeder helpt veel. En als het komende week niet iets beter wordt trek ik opnieuw aan de bel bij de huisarts.
Ik ben bekend met depressie en burn out dus ik weet gelukkig wanneer de grens echt in zicht komt.

Ik weet, het komt goed, het wordt beter, alleen heb je daar op het moment zelf zo weinig aan.
 
Ik herken je verhaal. Onze dochter liet opeens ook veel ml voedingen staan. Ik begon mij zorgen te maken en hield ook het aantal ml per dag bij wat zij gedronken had. Ik merkte wel dat het een doel op zich begon te worden om er maar voedingen in te krijgen en dan hoopte ik nog op minimaal 600ml per dag. Het is ook zo dat sommige kindjes met wat minder voeding ook goed groeien. De huisarts zei: als er genoeg plasluiers zijn en je kindje is tevreden en vrolijk,dan hoef je je geen zorgen te maken..
De oorzaak van het toen laten staan van voedingen was denk ik te wijten aan vastzittende ontlasting en veel lucht. Toen zin het kwijt was begon zij weer normaal te eten. Ook heeft de manueel therapeut in deze periode zijn derde en laatste behandeling gedaan. Ik merk dat sindsdien het beter lukt om haar te laten boeren en dat zij meer ontspannen is. 
Het lange huilen wat je beschrijft herken ik wel. Zou het kunnen dat er een boertje vast zit of dat er toch voeding terug loopt waar zij last van heeft? Onze dochter heeft bijvoorbeeld 2u na een voeding zomaar de hik en ik herken nu duidelijk de momenten dat ik haar extra overeind moet houden om haar te helpen..
Laatste puntje: wij zijn eerder overgestapt naar de fase 2 speen. Zij werd erg ongeduldig van de fase 1 speen.
 
Terug
Bovenaan