Baby 3 maanden drinkt onrustig aan de borst en pakt fles niet

<p>mijn dochter van 12 weken drinkt al 6 weken zeker ontzettend onrustig aan de borst. (Al gaat het dagen ook wel beter). Ze start rustig met drinken maar na 2-4 minuten gaat ze los. Ze gaat dan huilen, woelen, overstrekken. Eigenlijk lijkt alles erop dat ze kramp krijgt. Soms laat ze er windjes bij of moet ze poepen. </p><p>Andere keren lijkt ze wel kwaad. </p><p>Iemand die dit herkent en tips heeft? Krampjes zijn helaas nog niet weg. Gebruik er niks voor, want ze reageerde erop door zichzelf steeds een soort helemaal leeg te poepen waardoor ze niet goed groeide. </p><p>Nog groeit ze niet super. 100 gram per week, soms 70 soms iets meer. Hierdoor moet ik ook van lactatiekundige minimaal 8-10 x per dag voeden. Aan de 8 kom ik nu meestal wel. </p><p> Huisarts en cb geven alleen tips. En wat ik doe is goed en ik moet het loslaten, maar ik voel me er niet goed bij. </p><p>Fles geven is geen optie, want die pakt ze niet goed. We oefenen al vanaf 6 weken. Ook hebben we al 4 verschillende geprobeert: dyfrax, avent, dr brown en nu MAM. Die laatste lijkt ze het beste te pakken door de platte speen. Maar ze drinkt maar 30 cc ongeveer. Overgaan op flesvoeding is dus geen optie :(. </p><p> </p>

Hoi Moeder van Neva,Vervelend he, als je kleintje niet goed drinkt :(Helaas ook meegemaakt met onze kleine.  Na 5 weken kon ons kindje niet meer poepen... Naar het ziekenhuis geweest, moest meer gaan voeden en dat deed ik dus ook braaf, maar ons kindje ging niet meer poepen en viel alleen maar af. Onze kleine had de hele godganse dag buikkrampjes en niks is zo verschrikkelijk als je kindje pijn te zien lijden en je voor jouw doen alles doet om hem te helpen...Na 3!! weken vragen, zeuren, advies inwinnen.. kwam de verpleegkundige van het consultatiebureau op het geweldige idee om bij te voeden met de fles (ik was nog steeds in de veronderstelling dat ik gewoon goede borstvoeding gaf). Dit was dus niet het geval... er kwam wel melk uit, maar er zaten geen voedingsstoffen in! Dus onze kleine had wel een verzadigd gevoel van al het "water" wat hij binnen kreeg... maar at uiteindelijk dus niks.Over op de fles en godzijdank accepteerde hij gelijk de fles!Ik denk dat je toch moet blijven proberen met de fles.. of probeer het met een lepel pap? Als je meisje wel van een lepeltje wilt drinken, krijgt ze het uiteindelijk ook binnen....Heel veel succes!PS: dat je je er niet goed bij voelt, is volkomen normaal hoor. Je wilt het beste voor je kindje ;) 

Ze lijkt wel goed te groeien, ze heeft een lekker buikje en is buiten het drinken om wel tevreden meisje dat veel lacht en kletst. 
Dat maakt het zo gek. Maar zou graag ook flesvoeding starten! Dan weet je zeker dat ze genoeg binnen krijgen. 
Ze pakt die fles helaas niet, 20/30 cc meestal. 1 x bij mijn zus 60cc.  Maar daar gaat ze ook niet van groeien, maakt het wel erg lastig hoor?

Hoi moeder van Neva,
ze heeft geen verborgen of een te korte tongriem? Omdat je bij een lactatiekundige loopt verwacht ik wel dat zij hiernaar heeft gekeken, maar toch even voor de zekerheid vragen? Ik heb zelf ruim 2 maanden met borstvoeding lopen klungelen. Onze zoon deed eerst wel 1,5 uur over de voedingen. Naarna op advies van het cb naar maximaal 20 minuten per borst gegaan. Achteraf bleek dat hij vanaf toen niet goed meer groeide. Met geluk een keer 100 gram per week, maar vaker zo rond de 70 gram. Hij overstrekte zich vaak tijdens de voedingen en veel huilen en onrustig tijdens het voeden. Als laatste poging ben ik toen naar een lactatiekundige gegaan en zij constateerde een verborgen tongriem, waardoor hij niet goed kon aanhappen en dus langer over de voedingen deed. Omdat ik nu nog maar twintig minuten per borst voedde kreeg hij dus te weinig. We hebben het tongriempje laten doorknippen en vanaf toen ging het beter. Omdat ik zelf al diep ongelukkig was geworden doordat ik zo lang heb lopen klungelen toch over gegaan op flesvoeding en het gaat super goed. Hij is nu ruim vier maand en een heel blij mannetje.
voor de darmkrampjes zijn wij bij een osteopaat geweest. Dit heeft hem goed geholpen. 
Hopelijk gaat het snel beter met jullie meisje!

We er zijn inderdaad achter dat ze door een iets korter tongriempje iets moeilijker aanhapt. Maar het zou minimaal zijn volgens de lactatiekundige. Niet genoeg om te laten behandelen. Ze wil niet zo lang aan de borst bij mij helaas! 
Ik word er ook momenten diep ongelukkig van. Maar de fles pakt ze ook niet, dus helaas is dat nog geen optie. Elke dag oefenen met de fles. We hebben nu een fles met platte speen: de MAM fles. Deze pakt ze iets beter, hoeft niet haar hele tongetje rond eromheen. 

Ze is wel ontzettend tevreden buiten het drinken om. Dat is zo gek. 

Terug
Bovenaan