Baby 3 maanden drinkt plots minder

<p>Mijn dochter van ruim 3 maanden (rond de 6 kilo) drinkt sinds een dikke week slechter. We gaven haar 150/5, zes keer per dag. Maar nu laat ze heel veel staan en lijkt ze weinig honger te hebben. Met een beetje geluk drinkt ze op een dag nu max 750 ml. Ook verdeeld over 6 of 7 voedingen. Ik dacht dat ze juist steeds meer nodig zou hebben… Verder is ze wel vrolijk en actief.</p><p>Heeft iemand hetzelfde gehad? Volgende week een afspraak bij CB dus dan vraag ik het ook na, maar ik maak me wel een beetje zorgen.</p>
 
Dat heb ik ook gehad met mijn dochter. Rond de 12 weken ging ze echt slechter drinken, en heb me daar ook een paar dagen heel druk over gemaakt. Maar ze gaf gewoon een goede indruk, levendig en speels maar gewoon weinig zin in eten. Het is met een week of 14 weer over gegaan en dronk ze weer alle flessen leeg.
 
Geen zorgen hoor! Zolang zij blij is en het verder goed doet, geen zorgen maken. Wij eten ook niet elke dag even veel ?
Ik gaf volledige borstvoeding rond die tijd en vond dat eigenlijk heerlijk. Ik had geen idee hoeveel mijn dochter binnenkreeg. Maar stopte ze zelf en was ze tevreden? Dan was het genoeg. Daar hebben waarschijnlijk ook dagen tussen gezeten dat ze 'volgens het boekje' te weinig binnen kreeg. Of juist teveel. Maar kijken naar het gedrag van je kind is nog veel meer waard, als je verder een gezond kind hebt. Succes! 
 
Terug
Bovenaan