Baby 3 maanden drinkt teveel??

<p>Mijn zoontje is nu 3 maandjes en krijgt per voeding tussen de 120ml en 150ml. Ik begin bij 120 en kijk dan of hij wat meer wilt. Maar hij drinkt alsnog om de 3 uur op zijn doorslapen na van ongeveer 6 uur. dus de 120 of 150ml voeding is opgeteld rond 8 voedingen in 24 uur.. Terwijl op de flesvoeding pak staat dat hij maar 5 voedingen nodig heeft.. Maar merk dat hij echt na 3 uur slapen huilend wakker wordt van honger en krijg hem dan ook niet rustig als hij zn flesje niet krijgt. Dit is mijn eerste kindje dus sorry als dit erg dom overkomt :/</p>
 
Trek je niet teveel aan van wat er op het pak staat. Blijkbaar heeft jouw kindje nu gewoon nog wat meer nodig! Wordt vanzelf weer anders. 
Ieder kindje is anders en wat er op zo’n pak staat is maar een richtlijn. 
 
http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-kind-en-ik/borstvoeding-en-flesvoeding/hoeveel-drinken-heeft-mijn-baby-nodig-.aspx 

Er werd altijd gezegd dat je kindjes tot 6 maand niet meer dan 1 liter vocht per dag mag geven (ivm de nieren), maar hier wordt tegenwoordig steeds meer van afgeweken. 
Jouw kindje krijgt maximaal (150 x 8) 1,2 liter per dag binnen, als alle flessen van 150 ml leeg gaan.
Ik zou me hier niet te druk over maken, blijkbaar heeft jouw kindje meer nodig dan gemiddeld.
Als je toch onzeker blijft, kun je altijd het CB bellen en om advies vragen, niet alleen om te horen of hij wel of niet minder moet krijgen, maar ook dan direct vragen hoe je dat dan aan zou moeten pakken.
Succes ermee!
 
Ik zal het zoiezo aan het CB vragen wanneer ik mn volgende afspraak heb.
Heel erg bedankt voor de reacties! Scheelt een hoop zorgen.
Ik merk ook dat hij erg snel is met alles en hij is erg erg actief hahaha dus hij zal het wel nodig hebben :) 
 
Hoi hoi,
Wij hebben 'n dochter van bijna 4 maanden.. Zij is ook vanaf 't begin erg hongerig. En als je 's 5 flessen van 180 probeerd?! Dan heeft ie precies 'n liter binnen. Het is maar 'n ideetje hoor.. En idd de verpakking is 'n richtlijn ik zou gewoon uitproberen en kijken wat jou kleintje aangeeft en nodig lijkt te hebben. Ieder kindje is anders. Groetjes
 
Ik heb ook een kleine van 3 maanden en die drinkt 4x 210 ml met 7 schepjes dus komt dan op 250 ml precies 1 liter per dag en dan laat ik er 5 uurtjes tussen zitten 
7.00
12.00
17.00
23.00 
 
Terug
Bovenaan