baby 3 maanden huilt tijdens naar bed brengen en wil niet slapen

<p>De titel zegt het al.. Sinds gisteren huilt onze kleine bij elk slaapje en waneer we hem vasthouden is t weer goed. Ik dacht eerst reflux dus naar kinderarts geweest en om andere medicatie gevraagd, 2 uur geleden in laten nemen en noppes nada verschil. In de box lcht en speelt hij, maar wanneer hij moet slapen gaat hij krijsen. Hij heeft geen pijn en niks mankeert er aan hem volgens de kinderarts. Ik baker hem altijd in en hij slaapt sinds zijn geboorte op zijn zij in zn babynest. Ik heb van alles geprobeerd, niet of wel inbakeren, speen, 10 min troosten en dan laten huilen, op schoot valt hij wel in slaap nadat hij vermoeid is en op bed is ie weer wakker. Ik leg m bij de eerste vermoeidheidssignalen erin. Ik leg hem nog niet eens neer en t krijsen begint. Wat kan dit zijn? Sprongetje? Hij is verder niet ziek en vrolijk behalve tijdens naar bed gaan dan.</p>

Jawel hoor heel herkenbaar. Onze meid heeft dit ook gehad.  Als ze wakker was niks  aan de hand maar zodra ze in bed gelegd wordt oeioeioei. 
Osteopaat geweest blokkade nek schedel en bekken ook in maag darm systeem. Hierna ging het wat beter. 
Wij verdenken haar op KMA en krijgt nu vrije voeding dit gaat ook stukke beter ook verborgen reflux omdat haar maagdarm stelsel nog niet best is en verdikken we de voeding. Gaat nu ook beter.  
Wij hebben  haar nooit ingebakerd maar tot voorkort slaapzak met mouwen de mouwen dicht  geknoopt en armpjes in de zak. 
T s heel erg zoeken.  Wij dachten in begin dat t alleen wat met slapen te maken had maar nu weten we wel beter ze was gewoon niet lekker en ontroostbaar heel zielig. 
Zijn er nog meer klachten? 

Wij zijn ook 2x naar een ostheopaat geweest en zn nek en schouders zaten helemaal vast door de bevalling hij huilde vaak met aankleden na onze afspraak ging dit goed. De 2e x was het zo goed als over en is het laatste beetje nog weggemasseerd. Het is een heel vrolijk kereltje in de box en op schoot. Hij krijgt volledig BV, maar we hebben ook flesjes kunstvoeding geprobeerd voor zn reflux. Na zeuren bij de HA medicatie gekregen,. ging goed tot 2 weken geleden. Hij begon weer met slikken en spugen ik heb op tijd aan de bel getrokken maar HA toonde geen begrip en wou niks anders voorschrijven dus naar kinderarts verwezen. Sinds 2 dagen huilt hij bij her slapen heel erg en is de afspraak dus vervroegd van de kinderarts, we zijn er vandaag heen gegaan en volgens haar zou ik een overbezorgde moeder zijn en door mijn stress zou mn zoontje gaan huilen omdat hij goed groeide zij ze het kan geen reflux zijn. “Met medicatie zouden de klachten weg moeten en dat is bij jullie niet zo” Terwijl ik heb verteld dat hij voorheen 5/6x spuugde na een voeding en dat t met medicatie wel beter ging maar nu weer niet goed ging. Na zeuren weer Nexium gehad nu voor 2 weken en hij heeft t vanmiddag ingenomen en slaapt nu al 1,5 uur was wel huilerig in t begin maar viel na 10 min in slaap. Het is echt zoeken idd wat het is.

Hij verslikt zich en huilt ook na en tijdens het voeden, box is heerlijk maar bed wilt hij totaal niet.

Vervelend zeg! Welke medicatie kreeg je voordat je Nexium had? Ik heb van mijn HA begrepen dat Nexium de zwaarste is die de kleintjes mogen krijgen.
Het zou ook best een sprong kunnen zijn. Hier kondigen ze zich altijd aan door slecht slapen overdag. 

Heel lastig. Ik weet als overbezorgde moeder ook hoe het is om van alles te verdenken. Vooral op reflux gebied. Hier wordt er ook nog steeds veel gespuugd, geslikt en gehikt. Maar als je kleintje wel lekker kan spelen op de rug, zal waarschijnlijk de reflux niet per se het probleem zijn met slapen. Onze dame heeft ook periodes dat ze er een groot drama van maakt. Rond de leeftijd van 3 maanden heeft ze ook wekenlang nauwelijks geslapen overdag. Uiteindelijk sliep ze soms alleen voor een kwartiertje als ik naast haar lag.
Ik hoop dat het bij jullie ook gewoon zo'n fase is, hoe vervelend die ook zijn.... 

Terug
Bovenaan