Baby 3 maanden, maar het blijft lastig vind ik

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ons zoontje is 3 maanden maar ik merk dat ik het allemaal maar lastig vind om hem te peilen. De ene dag is alles goed en slaapt hij overdag perfect in zijn bed. De andere dag wilt hij helemaal niks, dus neem ik hem lekker in de draagzak. Is het gek dat hij op deze leeftijd nog regelmatig in de draagzak zit? Ik heb het idee dat ik huiltjes nog niet herken en soms helemaal niet weet wat er is. Soms lijkt het alsof hij 'ineens' gaat huilen zonder echte reden. Een echte lichamelijke reden is er niet hoor, lopen ook bij fysio en osteopaat. Maar ik merk gewoon dat ik het soms nog zo lastig vind om hem te leren kennen ofzo.</p><p>Herkent iemand dit?</p><p>Liefs en bedankt voor jullie reactie,</p><p>Linda</p>

Hoi Linda
Ik herken t wel mijn dochter is 3.5 maand en ze had een heel mooi ritme wat nu totaal verstoord is. Soms is ze overal blij mee en soms is ze nergens blij mee. 
Het blijft zoeken met zo'n kleintje denk ik.  

Zeker herkenbaar hoor! Maar ook heel gewoon babygedrag denk ik hoor, dat geen ene dag hetzelfde is. Laat die illusie los ;)
Zelf merk ik dat ik nu met mijn 2e (1 maand oud) al wel stuk relaxter ben, maar ik voel ook niet alles feilloos aan hoor. Blijft soms gewoon gissen.
En nee joh 3 maanden is zeker niet te oud ofzo voor de draagzak. Heerlijk toch juist, jij je handen toch vrij en baby happy. Beter dan gestresst boven een wiegje staan in de hoop dat ze gaan slapen toch?

Vooral lekker blijven dragen hoor! Ik vind het al fijn als ze regelmatig wel gewoon in bed willen, dan weet ik dat het niet is dat hij het niet kan, alleen dat het misschien even niet wil.
En het voordeel is dat als ze ook in de draagdoek nog lekker slapen, je een stuk flexibeler bent!
Gewoon lekker zo doorgaan, en knuffelen als het even moeilijk is!

Dankzij een tip van mijn kraamzorg heb ik via twee filmpjes van Pricilla Dustan de vijf universele babyklanken geleerd. Het duurde even voordat ik ze bij mijn dochter ook kon onderscheiden. Doordat ik haar bewust enkele weken vrij intensief naar haar geluidjes en huilen heb geluisterd, weet ik de meestal wel wat ze probeert te vertellen. Hierdoor wordt het een heel stuk makkelijker om contact met je kleine te maken. Ik heb hierdoor nu ook veel minder moeite om haar bijvoorbeeld in slaap te laten huilen. Dit heeft ze steenvast na haar 20u fles. Om de vijf min gaan we wel ff kijken en troosten. Ze moet dan gewoon haar prikkels kwijt. Meestal slaapt ze na 10 min vanzelf.Hoewel ik er wel eerlijk bij moet zeggen dat ze ook een huiltje heeft waarvan wij echt niet weten wat er dan aan de hand is. Dan troosten we haar gewoon zo goed als mogelijk, wetend dat het vanzelf weer voorbij gaat...En van de week heb ik een draagdoek aangeschaft die tot 20 kg kan. Volgens mij zit er echt geen limit aan hoe lang je je baby bij je kunt dragen. Het gaat er meer om of je het zelf fysiek aan kan en of je het beide fijn vindt.De filmpjes zijn overig ook op you tube terug te vinden.Succes ?

Terug
Bovenaan