Baby 3 maanden onrustig

Hey allemaal.

Mijn man en ik zitten met ons handen in ons haar. We voelen ons gefrustreerd en ik huil er continue om.

Onze zoon is nu 3 maanden, sinds vorige week is hij zo ontzettend onrustig, hij huilt heel erg veel. De nachten daar in tegen gaan wel heel goed, de laatste fles krijgt hij om 22.00 en dan komt hij voor de 1e fles weer rond 6.30. Maar eigenlijk vanaf de 1e fles begint het, op schoot zitten dan is er niks aan de hand maar zodra we hem neerleggen in de box of kinderwagen dan huilt hij alleen maar. Ik denk dat hij overdag maar ongeveer 2 uurtjes in totaal op de hele dag slaapt. Verder jammert en huilt hij ontzettend veel. Ik heb geprobeerd om hem in zijn wiegje boven neer te leggen in de middag maar dan krijgt hij zo ontzettend veel dat ik hem wel weer mee naar beneden neem.

Wij weten het niet meer.. iemand enig idee? Tips? Of een soort gelijk verhaal? Hij gaapt wel de hele tijd maar hij wil gewoon echt niet slapen, beneden niet, maar ook boven niet.
 
Hoi lieve mama,
Bij onze 1ste dochter soort gelijk verhaal. Kijk ook eens bij info over een huilbaby. Oorzaak bij onze dochter nooit gevonden. Wel had ze last van reflux darmen en oren. Daarvoor neusspray gekregen van de huisarts en advies om even voor een week standaard paracetamol te geven. Dat maakt baby's comfortabeler. Miss kijken of er iets is. Het lijkt erop dat hij op zijn rug/horizontaal liggen niet fijn vind. Een osteopaat kan ook helpen. 
Wat bij ons hielp is afstappen van het idee van een schema of verwachtingen dat is zo hoort. Afstappen van het standaard idee dat een baby zoveel keer op een dag moet slapen. Dat heb ik wel gedaan en gaf veel frustratie. Wellicht doe je dit al.
In het begin was het uren wiegen en dan neerleggen voor een slaapje. Ook vaak laten krijsen een kwartier en dan weer terug. Huilen is ook een manier van verwerken. Het hielp mij ook dat te accepteren. En het huilen er even laten zijn. Wel ben ik bij mijn 1ste gaan zoeken naar wat voor ons werkt. Zo lag ze op haar zij en buik dat vond ze prettiger. Ik ben elke overdag slaap bij haar gaan liggen dat gaf mij veel rust. Ook een autorit maken hielp. Draagzak hielp ook wel maar werd ikzelf heel moe van de hele dag. Belangrijk is te kijken wat voor jullie samen helpt anders is het lastig vol te houden.
Wellicht heb je dit al geprobeerd maar wilde vooral ook laten weten dat je niet alleen bent met je verhaal.
Al met al is het een zware periode. 
Succes!
 
Lieve mama,
Heel herkenbaar verhaal. Al begon het bij ons al toen de kleine meid 1,5 week oud was, tot ongeveer 4 maanden.. 
Een zware, slopende tijd! Slapen overdag was 1 groot drama, snachts ging dat gelukkig wel goed. 
Hier was de hoofdreden waarschijnlijk buikpijn. Ze heeft nu nog een moeilijke maag/darmen. 
Wat merk je verder aan je kleintje naast het huilen? Scheetjes, borrelend buikje, spugen? Of iets anders?
Onze meid kreeg trouwens een jaar lang probiotica door de fles, baat het niet dan schaad het niet! 
xx
 
Hier hetzelfde 12 uur krijsen per dag. Zodra je haar neer legde begon het en steeds ongeveer een kwartier n de fles. Ze spuugde ook veel.
Bij ons lag het aan de reflux en koemelkallergie. Na andere voeding en medicatie voor de reflux een compleet andere baby. Blije baby!
 
 
Terug
Bovenaan