Baby 3 maanden oud niet even 5 min alleen spelen.

Goedemiddag allemaal

Ik zit even met mijn handen in het haar.

Sinds de geboorte kan ik mijn kleine man niet alleen laten in de box in zn wiegje op het nestje op de bank of in de wippert.

Hij krijst dan heel de boel bij elkaar, het gaat er niet om dat ik hem alleen maar even moet plassen of poepen of een boterham smeren.
Hij kan zelfs niet even alleen op zijn speelkleed terwijl ik eet. Hij wilt alles maar dan ook alles samen doen en ja ik vindt het heel aandoenlijk maar kwil ook gwn even rustig kunnen kakken of wat eten zonder dat heel de straat het lucht alarm hoort. Dit is al zo sinds de geboorte. Ook slaapt hij overdag slecht 20 korte minuten en als ik dan even bezig ben en zeg mama komt is het direct huilen zeg ik niks zelde laken en pak. Ik heb alles al geprobeerd en zelfs als opa op past en ik ben bezig zelfde laken en pak..


Help...

 
Heel normaal hoor.. huidhonger.. zeker zo klein nog. Onze zoon had dit ook. Accepteren en bij je pakken, en soms inderdaad maar even huilen als het niet anders kan. Maar verder vooral dicht bij je houden. Het wordt vanzelf minder..
 
Heb je een draagzak of doek? Of sta je daarvoor open? Dan kan dat wellicht verlichting brengen zodat je meer je handen vrij hebt! Succes!
 
20 minuten slaap is eigenlijk geen slaap.. ze moeten minimaal een cyclus van 45 min slapen willen ze de vermoeidheid weg halen dus misschien zit hier ook nog wat te winnen in en zodra dat gebeurd, is het huilen misschien ook minder.
 
Oh lieve mama wat is het pittig hè! Ik herken het wel hoor, mijn ukkie sliep ook alleen op mij en dat babynestje heeft ze precies 3x in gelegen. Hoewel 3 maanden voor jou best lang is om geen seconden je handen vrij te hebben is je kindje pas 3 maanden oud. Echt nog heel jong! 
Het is echt nog heel normaal dat ie niet alleen kan liggen maar gewoon de hele tijd bij jou wil zijn. Hier werd het wel vanaf 4 maanden beter en ging ze ook af en toe in een bedje slapen. Spelen heeft ze lang alleen op mij / samen met mij gedaan. 
Qua slapen, slaap is cruciaal... meer slapen doet slapen! Ik koos er voor om haar op / bij mij te laten slapen (kon haar niet wegleggen tot een maand of 5) zodat ze in ieder geval genoeg slaap zou pakken. 
Toen ze dus eenmaal langere slaapjes maakte ben ik het beste slaapje in bed gaan proberen. Werd ze dan wakker na 1 cyclus dan probeerde ik 10 minuten in bed te sussen en anders was het opstaan. 
Wat ons goed heeft geholpen is letten op wakkertijden, ze ging soms wel eerder naar bed (als ze slaapsignalen liet zien) maar niet later dan de wakkertijden die bij haar leeftijd horen. 
Hang in there mama! Het is zwaar, maar je doet het goed. Je kleintje heeft je nu echt nog nodig en dat wordt vanzelf steeds minder al lijkt het nu nog eindeloos te duren. Voor je het weet lopen ze zelf baar bed ;) 
 
Ik zou ook voor een draagdoek/zak gaan. Tuurlijk, even rustig kakken is dan nog steeds relatief, want je neemt je kindje dan gewoon gezellig mee ;) Maar je hebt in ieder geval je handen vrij, en kunt wat meer ontspannen. Het is zelfs een idee om, als het zo blijft, je te verdiepen in rugdragen met een doek. Dit kan al eerder dan met een draagzak, zo draag ik ons 2e kindje van nu bijna 4 maanden ook af en toe op mijn rug zodat ik ook wat meer bewegingsvrijheid aan de voorkant heb. Het is niet ideaal voor mama, maar wel heerlijk voor je kindje en daarmee vind je zelf ook meer rust, naar mijn ervaring =)
 
Goedemorgen allemaal


Dank jullie wel voor de super lieve reacties en ik heb wel een draagzak maar die is onhandig voor in huis dus heb maar over gegeven aan een draagdoek inplaats van hem bijna de hele dag in mijn armen te houden.

Wat slapen betreft ben ik echt punctueel hier in. Ik let heel goed op wanneer hij moe is en neem hem dan lekker bij me, ik creëer een rustige zetting en hij vindt het heel fijn als ik dan zing en valt vrijwel direct weg hij is dan nog wel wakker dus kies voor de aanpak van actief weg leggen en dan is die nog wat aan het friemelen en boem off you go to neverland...maar na 20 minuten BOEM hallo wereld.

Wat ik dan doe is eerst via de woonkamer de slaapkamer zit er naast. Proberen te sussen soms lukt dit en plakt hij er nog 20 min aanvast. Als dit niet lukt pak ik hem op en blijf ik wel met hem in de slaapkamer maar soms is dit ook geen suc6.

Het diep in slaap laten vallen op mij is ooK geen suc6 want dan wordt die direct wakker.

En inderdaard ik weet dat hij niet alleen kan zijn maar het lukt indd niet om gwn de was op te vouwen wat naast de box is en dan lekker kletse ofzo.

Dus hallo draagdoek en nogmaals dank voor alle liefde volle reacties
 
Terug
Bovenaan