Baby 3 maanden oud voedingspatroon

<p>Lieve mama's</p><p>Ik vraag me af hoe jullie dit doen?</p><p>Ik wil wat meer regelmaat creëren voor mijn meisje van 3 maanden oud.  Ze krijgt op het moment flesvoeding meestal 5 flesjes van ongeveer 170 CC (met melk 190)  </p><p>Meestal is haar laatste flesje rond 23.00 / 23.30  ze slaapt super goed door meestal tot 9.00 soms zelfs half 10 , ik weet niet of ik haar eerder wakker moet maken voor een flesje, of moet laten slapen want de meningen waren er over verdeeld.  aan de ene kant wil ik haar eerder wekken, omdat soms de laatste fles laat uitvalt (23.30) en voordat ik dan zelf in bed lig is het soms wel 01.00 maar overdag slaapt ze wel heel weinig of soms alleen een klein hazenslaapje. </p><p>Wat is jullie ervaring hier in of hebben jullie tips voor me ?</p><p>Xxx veel liefs </p>

Klinkt als een prima ritme hoor! Ik denk dat het óf s nachts goed slapen is, óf overdag langere slaapjes.
Mijn dochter is vandaag 10 weken oud. Ze krijgt s avonds ook rond 23.00 de laatste fles, maar komt s nachts rond 4.00 nog voor een voeding en dan 7.00 weer, en om 7.00 is ze ook wakker en begint haar dag! Daarin tegen doet ze overdag vaak wel 1x een lange slaap van 2-3 uur. Maar ik zou juist blij zijn als ze s nachts zou doorslapen of s ochtends wat langer zou uitslapen. 
Ik vind dat je je echt gelukkig moet prijzen met een baby die s nachts zoooo lang slaapt en de late voeding maar voor lief moet nemen en de korte slaapjes overdag ook. En anders eens proberen haar wel s ochtends om 7.00-8.00 wakker maken en kijken of haar ritme dan verschuift!

Onze jongen is bijna 3 maand en krijgt 5x 180+6 schepjes.
zijn schema is als volgt
1ste fles 6-7
2 de fles rond 10 uur
3de fles rond 2 uur
4 de fles rond half 6
5de fles 8 uur/ half 9
dan naar bed en meld hij zich weer tussen 6 en 7 
In eerste instantie was de laatste fles hier om 10 uur maar daar bleef steeds wat van staan omdat hij al te moe was dus toen de fles naar voren gehaald en dat gaat hier heel goed. En wat betreft overdag slapen doet onze jongen ook niet lang, na de 1ste fles vaak wel wat langer maar de rest van de dag korte slaapjes. Wat hier soms wel doen als hij huilend wakker word even de speen geven dan slaapt hij zo verder, dit  doen we alleen overdag. Verder heeft hij meestal geen speen bij het inslapen.

Jemig wat een perfecte ritmes al!
Hier lijkt het meer op wat CVB omschrijft..  23u, half 5, 8 uur.. Ze slaapt wel heel goed overdag (gemiddeld 5 uur totaal) maar heeft nog honger snachts.
Ik zou ook jezelf gelukkig prijzen met een kindje dat zo lang slaapt snachts. Zo te lezen kan evt de voeding van 23u wat naar voren worden gehaald (idd wakker maken) en dan komt ze misschien wel wat eerder op de ochtend. 

Idd he, I-G.. wat een ritmes!!? Dat lukt me hier echt niet, op vaste tijden voeden! Het is elke nacht weer de vraag hoe laat ze komt en daar hangen de tijden overdag vanaf. En dan komt ze soms een half uur eerder of later, ik kan s ochtends echt nog niet precies uitrekenen hoe laat ze s avonds de laatste krijgt! 
Ik ben blij dat ik niet de enige ben... soms lijkt het alsof iedereen zn kind keurig stipt elke 3 of 4 uur kan voeden en dat mij dat als enigste niet lukt....? En alsof alleen mijn kind nog niet doorslaapt terwijl ze 10 weken oud is ?

Hihi CvB en I-G hier ook zo. Onze zoon is 16 weken vandaag maar slaapt ook nog niet door. We maken hem om 23:00 wakker voor een fles. Dan komt hij meestal tussen 04:00 en 05:00. Ik voed ook op verzoek en kan echt niet zeggen hoe de dag verloopt. Tijden komen meestal wel enigszins overheen maar nooit helemaal. Hier slaapt hij overdag ook goed. Meestal 2x een dutje van 30-45 min en 1 van 2 a 3 uur. Maar afgelopen nacht heeft hij doorgeslapen voor het eerst! Hopelijk blijft het zo xD. Die nachten beginnen toch op te breken. 

Prima toch?! Heel herkenbaar met dat uitslapen en ik heb er van genoten en deed mee. Die van ons sliep met 5 weken door en met 3 maanden was het schema ongeveer 9.30-10.00 13.00-13.30 16.15 19.30 22.45. Maar heb jij 1.5uur nodig bij je laatste fles? Als ik 22.45 laatste fles geef dan ligt hij er 23.30 echt wel in. Zorg zelf dat ik voor zijn fles klaar ben, dan krijgt hij een schone luier en alvast in de slaapzak en die fles geven we dan op bed, even boeren en hup zijn bed in.

Prima toch?! Heel herkenbaar met dat uitslapen en ik heb er van genoten en deed mee. Die van ons sliep met 5 weken door en met 3 maanden was het schema ongeveer 9.30-10.00 13.00-13.30 16.15 19.30 22.45. Maar heb jij 1.5uur nodig bij je laatste fles? Als ik 22.45 laatste fles geef dan ligt hij er 23.30 echt wel in. Zorg zelf dat ik voor zijn fles klaar ben, dan krijgt hij een schone luier en alvast in de slaapzak en die fles geven we dan op bed, even boeren en hup zijn bed in.

Terug
Bovenaan