Baby 3 maanden slaap/voeding snachts

Hi allemaal,

Graag wil ik jullie vragen naar jullie ervaringen en advies omtrent het volgende. Mijn zoontje van drie maanden slaapt sinds een week of 2 vanaf de late fles (23.30) tot 7.00/8.00 de volgende ochtend. Nu ben ik gisteravond (per ongeluk) met hem mee in slaap gevallen na de voeding van 19.30 - hij slaapt in een co-sleeper bij ons op de kamer. Hierdoor heb ik hem dus niet wakker gemaakt voor de fles van 23.30 en bleek hij tot 4.00 te zijn door geslapen, super knap!
Ik ben een voorstander van lekker laten slapen en hierin je baby volgen (en hij zit lekker op gewicht/is gezond etc), dus ik wil het liefst gewoon zo door gaan en hem pas te voeden wanneer hij wakker wordt snachts. Alleen nu raakte ik een beetje in de knoop met wanneer ik hoeveel voeding moet geven. Hij krijgt flesvoeding en in het "vorige ritme" kreeg hij 2x 180cc (laatste en eerste voeding) en 3x 150cc overdag.
De fles van 19.30 met 150cc lijkt steeds te weinig want hij huilt dan behoorlijk dus dan geef ik nu 180cc. Maar hoeveel kan ik het beste in de fles van ongeveer 4.00 doen? En de ochtendfles was voorheen 180cc maar dat lijkt me nu weer wat veel als er 4 uur daarvoor nog wat in is gegaan.... Nou goed, lang en warrig verhaal maar heb geprobeerd zo duidelijk mogelijk op te schrijven.
Zijn er andere ouders die dit ook zo hebben meegemaakt?
Hoe gingen jullie om met de fles, wel of niet wakker maken? Hoe is dat jullie dat bevallen?
Wat is jullie advies m.b.t. de fles van +/- 4.00 en +/- 7.30?

Hoor geel graag van jullie, dank!! :)

Klinkt gewoon goed zoals je het doet hoor. Gewoon kijken of je kindje de ochtendfles leeg krijgt want het lijkt veel ma is er misschien wel aan toe. Gewoon kijken wat je kindje opkrijgt.

Wij gaven een tijd gewoon een 150+5 voeding snachts en dan 180+6 in de ochtend. Ze dronk structureel in de ochtend weinig. Daarom zijn we de nachtvoeding kleiner gaan maken. Dus 120+4, gaat dat goed, oke hoe reageert ze op 90+3, ook goed. 60+2, huilen, nee 90+3 was dus de grens. En toen dronk ze de ochtendfles weer goed. 
Verder zit je denk ik nu in de buurt van het 7/11/15/19 schema? Dan zou ik 4 x 180 + 6 doen en een 90 of 120  nachtflesje wanneer nodig. Ook als er een keer 2 nachtvoedingen zijn. (Rond 4 a 5 maanden is een periode dat veel kindjes even slechter slapen)

Eens met Lewis! Wij deden het net zo. De nachtfles wat kleiner maken (90cc+3 was hier ook het minimum, minder lukte niet) en dan in de ochtend gewoon 180cc aanbieden.

Overigens kreeg ze hier tot 4.5 maand wel een volle nachtfles omdat ze minder niet accepteerde, maar daarna konden we die afbouwen naar 150-120-90. Ze heeft wel tot 12 maanden om die nachtfles gevraagd overigens (niet élke nacht, maar wel 5 van de 7 nachten) ;)

Hoi hoi!

Mijn naams is Josanne Verhoof, werkzaam als pedagoog en slaapconsulent bij Villa Bimbi. Ik denk heel erg graag met je mee!
Je mag mij gerust een berichtje sturen via info@villabimbi.nl of via Whatsapp op 073 8449030 dan help ik je graag verder. 
Je kunt dan tevens een kort gratis slaapplan ontvangen.

Lieve groetjes,

Josanne
Villa Bimbi

Terug
Bovenaan