Baby 3 maanden slaapt ‘s nachts opeens slecht

<p>Hallo,</p><p>Onze baby is ruim 3 maanden en overdag geen hele goeie slaper, maar er zit vooruitgang in. ‘s Avonds/‘s nachts ging de laatste tijd vrij goed tot een weekje geleden. </p><p>Hij gaat tussen 19:00-19:30u naar bed en meestal duurt het een half uur tot 3 kwartier voor hij slaapt. In slaap vallen is soms nog lastig. Als hij dan rond 19:45-20:00u sliep dan was dit tot voor kort tot een uur of 02:00-03:00u. Vervolgens kreeg hij een nachtvoeding (hij krijgt 5 flesjes van 180 ml + 6 maatjes) en dan sliep hij tot ongeveer 06:15u en kreeg hij om 07:00u weer de fles.</p><p>De laatste nachten is het onrustig. Hij wordt meestal na 1 uurtje slapen wakker en vervolgens vanaf middernacht ongeveer elk uur tot hij weer een flesje krijgt en ook daarna blijft hij onrustig.</p><p>Ik dacht eerst aan een regeldag, maar dat duurt geen dagen achter elkaar denk ik?</p><p>Verder al geprobeerd eerder zijn flesje te geven in de nacht, maar hij drinkt de fles niet leeg dus geen grote honger.</p><p>Als hij dan wakker is is het zeurderig huilen tot krijsen en hij heeft zichtbaar moeite weer in slaap te vallen.</p><p>Iemand ideeen waar het aan kan liggen of tips? </p>

Tja zulke periodes horen er gewoon bij. Is niet altijd te verhelpen en er is ook niet altijd een verklaarbare reden voor.
Mijn jongste dochter is nu 7.5 maand en de laatste week ook weer drama s nachts. Rond middernacht wordt ze wakker, rond 2:00 weer en om 4:00 en 6:00 wéér. Soms is ze echt een uur lang klaarwakker. Lachen, gillen, uiteindelijk huilen en een klein flesje en dan slaapt ze weer voor even.
De afgelopen maanden zijn er steeds periodes geweest dat ze 'doorsliep' (max 6 uur achter elkaar), ook periodes zoals nu dat ze 4x per nacht of meer wakker is.
Ik herken dit ook nog wel van mn oudste dochter. Zij is nu 2.5 jaar, maar het hele eerste jaar (en daarna ook nog wel!) bestaat uit periodes van wel/niet doorslapen en in mijn ogen is het hele eerste jaar één grote slaapregressie haha. Of ik heb gewoon pech dat ik slechte slapers heb. Dat geluk van doorslapen ken ik niet zo, dat heb je ook zeker niet volledig zelf in de hand.
Dus nee, geen tips.. alleen dat het in mijn ogen heel normaal is. Je kleintje is sowieso nog maar 3 maandjes oud. Je kunt niet verwachten dat de nachten altijd zo 'goed' blijven als dit een poosje zo geweest is. Dit veranderd (helaas) steeds weer. Succes het komende jaar en hopelijk ontwikkelt jouw kindje zich sneller dan mijn kindjes tot een goede slaper! ;)

Hier hetzelfde! We hadden hier tot 4 dagen geleden ook last van. Het lijkt een sprongetje te zijn want sinds een paar dagen terug heeft hij het ritme weer te pakken en slaapt ie door s nachts.

Terug
Bovenaan