Baby 3 maanden wilt geen fles, help!

<p>Hi ouders,</p><p>Onze Nina is precies 3 maanden en ik wil ondertussen mijn borstvoeding volledig afbouwen. We hebben vanaf het begin geprobeerd om elke week een moment te pakken voor een flesvoeding (ene keer afgekolfd andere keer opvolgmelk). Dit ging bijna nooit van harte, vaak maar een halve fles en een hoop gebrul. We hebben nu o.a. de Philips Avant fles met brede kop en imitatie tepel speen om te voeden, maar ze is zo enorm overstuur zodra we het een tijdje proberen. We geven niet meteen op na 1 x brullen maar t is enorm moeilijk om haar zo te zien en dat ze honger heeft. Ik lees enorm veel tips en trucs op internet, zo ook een schema om af te bouwen via hier. Maar feit blijft dat ze de fles ( ook meerdere geprobeerd, Calma van Medela o.a.) echt niet wilt. Zijn er vergelijkbare verhalen met oplossingen? Ik hoor ze allemaal graag! Dinsdag naar CB om over te hebben maar hoor graag meer tips. </p>
 
Mijn zoontje heeft vanaf de start een combi gehad van borst en fles (met afgekolfde melk). Dat ging goed, maar rond de 3 maanden wilde hij ineens niet meer. Dikke stress want ik ging bijna weer werken.
Zelf geef ik met de fles dr. Brown, en dus wel altijd dezelfde voeding (bv). Probeerde ook niet ingevroren melk te geven, dat ging beter en daarnaast heb ik in mijn omgeving gevraagd (overdag) of iemand anders het wilde geven. Dit ging vaak iets beter, al heeft het echt een week of 3 geduurd voordat hij weer hele flessen ging drinken. Hij klusterde in de avond, dus hij kreeg overall wel genoeg binnen.
Uiteindelijk komt het dus goed. Geef het tijd en heb geduld. Succes! 
 
Hier ook een dochter die absoluut geen fles wilde. Wat ze uiteindelijk acceptabel vond was de MAM flessen en alleen als ze in de box lag dus niet in iemands armen..  vooral veel posities uitproberen zou ik doen en misschien meerdere flessen. 
 
Heb je geprobeerd dat jij echt weg bent als ze de fles krijgt? Ze is immers gewend om van jou bv te krijgen en de fles is ze niet echt gewend. Rond de 3 maanden verdwijnt het reflexmatig drinken en wordt het bewust drinken. Wellicht geeft ze zich er makkelijker aan over als ze jou niet ruikt/hoort/ziet.
Mocht het niet lukken, dan zou ik raad vragen bij een preverbaal logopedist. Succes!
 
Terug
Bovenaan