Baby 3 mnd weigert borst na 5 min

Hallo allemaal,

Mijn zoontje van 3 maanden krijgt volledig borstvoeding. Dit is eigenlijk al die tijd heel goed gegaan, maar sinds een week drinkt hij ongeveer 5 minuten, laat ineens los en als ik de borst opnieuw aanbied draait hij zijn hoofd weg en begint te jammeren. Hij laat wel nog steeds hongersignalen zien en mijn borst is dan nog zeker niet leeg gedronken.

Als ik mijn borst daarna afkolf en hem dat aanbied, drinkt hij de fles wel gewoon leeg. Welke houding ik ook probeer, de borst blijft hij dan weigeren. Soms sabbelt hij er met een lach aan maar als ik hem echt aanbied om te drinken draait hij zijn hoofd weg.

Is dit voor iemand herkenbaar? De voedingen worden zo echt een worsteling.
 
Zou het kunnen dat je weer ongesteld bent geworden? dat zou een reden kunnen zijn (iets met geur/smaak) en dan gaat het vanzelf over. 
Verder zou ik je adviseren om even met een lactatiekundige te bellen, ik ben daar meerdere keren van goed advies voorzien!
succes!
 
Dit had ik geschreven kunnen hebben!
Ons meisje van 7 weken oud is een week geleden begonnen met het weigeren van de borst.Eerst dronk ze een paar minuten goed en begon ze daarna aan de tepel te trekken. Nog een paar minuten later hysterisch huilen. Wel kreeg ik haar met heel veel geduld nog wel zover dat ze de borst leegdronk. Dit begon met een enkele voeding overdag en heeft zich in de afgelopen week uitgebreid naar elke voeding overdag. Afgelopen 2 dagen werd in de nacht ook steeds lastiger en maandag werd het leegdrinken ook steeds meer een uitdaging. Sinds gisteren weigert ze eigenlijk direct. Ik ben nu maar aan het kolven en sinds gisteravond alleen maar flessen gegeven, die wil ze wel.

Ik ben net bij de huisarts geweest ze heeft geen oorontsteking.

Dus nu maar contact opgenomen met de lactatiekundige, hopelijk komen we eruit. Wil zo graag verder gaan met borstvoeding geven!

Als de lactatiekundige tips heeft zal ik ze melden…
 
Bij m'n jongste zoon ging het net zo. Hij dronk de grootste honger weg en wilde dan echt niet meer. Ik werd kort nadat hij daarmee begon ongesteld geworden en hij kreeg 2 tanden. Hij was toen 3 maanden. Met 4 maanden was m'n productie zo ver terug en had hij nog amper plasluiers, dus heb ik het opgegeven.

Hij dronk flessen ook niet zo best, maar zo had ik er beter zich op wat hij binnen kreeg.
 
Mijn kleine van 12 weken ging vorige week ook slechter drinken. Hij was verkouden en het deed hem pijn denk ik. Ik had in een boek gelezen dat als je baby de borst weigert je dan bijvoorbeeld samen ontspannen kunt gaan liggen op bed of in bad. Leg je baby tussen je borsten en laat h zelf weer zoeken. Ik denk dat je dus even weer huid-op-huid contact moet hebben. Ik merk zelf door alle drukte die weer toeneemt je daar minder snel tijd voor neemt. Dat kan dus ook een nadelige invloed hebben op je borstvoeding en het contact met je kleintje.
 
De lactatiekundige adviseerde mij om te proberen met huid op huid contact te voeden, eventueel onder de douche!
En van te voren goed te masseren en warm te maken en daarna tijdens het voeden borstcompressie toe te passen zodat de melk goed blijft stromen.
 
Bedankt allemaal voor de tips!

Ongesteld ben ik nog niet geworden sinds de bevalling, wellicht een tandje wat zit te duwen, want hij is ook wel huilerig op alles aan het kauwen.

Morgen voor de zekerheid maar even naar de huisarts om oorontsteking uit te laten sluiten.
Ga ook maar even met een lactatiekundige contact opnemen. Gelukkig drinkt hij de afgekolfde flessen wel nog gewoon dus hij krijgt genoeg binnen en mijn productie blijft ook nog op peil.
 
Terug
Bovenaan