Baby 3 weken +/- 4,5 kilo, voeding?

<p>Hebben jullie ook een kindje van ongeveer 3 weken oud en +/- 4,5 kilo? Hoeveel voeding geven jullie? Ik geef de fles en op dit moment 120ml om de 3, 4 en 's nachts 1x 5uur tussen. Ben benieuwd hoeveel die van jullie krijg gezien ik nog geen gesprek heb gehad op het cb.</p><p> </p><p>Ik geef fles voeding en deels op verzoek en anders maak ik hem wakker als er veel tijd tussen zit. </p>

Gefeliciteerd

Prima wat je geeft qua voeding. Ze geven het zelf goed aan. Richtlijn waar jij je aan kan houden is 150ml per kg per 24u.
Dus dan doe je het heel goed met deze voedingen.

En ik denk dat je je baby gerust kan laten slapen snachts. Wordt vanzelf wakker als ze honger krijgen.. wie weet pak jij lekker wat extra slaap ;)

Richtlijn is 150ml flesvoeding per kilo lichaamsgewicht per dag te geven. Dus je zou in principe rond de 675ml per dag moeten geven. Mijn dochter is 6 weken en zal nu denk ik zo’n 4.7 kilo wegen. Wij geven in de laatste fles, ’s nachts en de eerste fles ’s ochtends 120ml. Overdag geven we 90ml, dan zit er 2.5 uur tot 3.5 uur tussen de voedingen. ’s avonds rond half 9 laatste fles, ongeveer 6 à 7 uur later de nacht voeding en dan slaapt ze weer 5 à 6 uur tot de ochtend

Terug
Bovenaan