Baby 3 weken omrollen!

<p>Damn... mijn dochter is precies 3 weken oud nu. Maar ze heeft zich zojuist omgerold van rug naar buik!! ? dr speentje was uitgevallen, en ze draaide behoorlijk bewust die kant uit om dr speen weer te kunnen pakken (soort van, meer er naar happen). Hoe dan ook: moet ik me nu zorgen maken voor als ze gaat slapen dat ze zich ook ineens omdraait? Kan dit ‘kwaad’? Ze is echt wel sterk ook in dr nekje.</p><p>gelukkig staat het op film haha. Zou t anders niet geloven gewoon. </p>

Ik ben hier geen ervaringsdeskundige in (mijn zoontje van 3 maanden is veel te lui om om te rollen...) maar mij lijkt dat als ze sterk genoeg is in haar nekje om haar hoofd te draaien op haar buik, dat het dan geen kwaad kan. Probeer dat anders eens te ontdekken: als ze zelfstandig haar hoofdje opzij draait, zal ze dat heus ook doen als ze geen adem meer krijgt omdat ze met haar gezicht in een matras ligt lijkt me zo...

Uhm ik vind het ook snel hoor! Ik heb hier ook een vlugge en snelgroeiende sterke baby bij ons is het ook 1 x per ongeluk gebeurd maar verder niet. Ik zou haar goed in de gaten houden terug rollen naar de rug is lastiger.. 

Ons zoontje rolde ook erg vroeg en slaapt sindsdien eigenlijk altijd op de buik. Hij rolt zelf om in z’n slaapzak, maar kan ook zelf terugrollen. Als je het veiliger vindt zou je je dochter een slaapzakje aan kunnen doen zodat ze wat meer moeite moet doen om te rollen, dat hielp bij ons nog even in het begin. Maar bij ons zei de fysio wel dat ze echt wel door hebben dat ze hun hoofd moeten draaien als ze op hun buik liggen en dat ze anders wel beginnen te huilen. Ik zou me er dus niet te druk om maken dat ze in bed kan omrollen. 
Gewoon lekker van genieten. Ze kijken zo trots als er weer iets is gelukt ?

Terug
Bovenaan