Baby 3 weken oud verkouden

Hallo,<br />We hebben een 2 jarige dochter en deze was verkouden, ze heeft daarbij haar broertje van 3 weken oud aangestoken. Onze kleine man heeft een enorm volle neus. Ik doe al bij elke verschoonronde zijn neusje druppelen met zoutoplossing, ook staat zijn bedje wat schuin, ik zuig zijn neusje leeg en we stomen wat in de douche (niet te heet natuurlijk ivm verbranding). Nu heb ik niet het idee dat dit allemaal helpt ? hij kan hierdoor moeilijk slapen en drinkt zijn flessen niet leeg(soms maar de helft met veel geluk)Ik vroeg me af of jullie nog tips hebben wat ik nog eventueel zou kunnen doen? <br />Alvast bedankt! <br />Liefs<br />

Mijn dochter is inmiddels al bijna 10 maanden maar wel al voor de zoveelste keer verkouden. Ik heb alle dingen die jij aangeeft geprobeerd maar bij haar hielp alleen een baby neusspray van Ortivin 10 minuten voor het slapen gaan. Hierdoor word ze ipv 6 keer maar 1 keer wakker 's nachts.
Wat wij ook nog geprobeerd hebben is een doorgesneden ui onder haar bed leggen. Bij onze dochter helpt het niet, bij andere kindjes wel. Het stinkt verschrikkelijk, maar als het je kindje helpt zou ik het proberen ?

Vervelend! Het klinkt alsof je alles al doet om het te verbeteren, hopelijk wordt het met een paar dagen vanzelf beter. Zolang het drinken ook minder gaat zou ik vaker kleinere hoeveelheden aanbieden, dan kom je hopelijk totaal op ongeveer eenzelfde hoeveelheid voeding.
Otrivin spray zou ik zeker niet gebruiken. Ook de baby spray wordt alleen bij hoge uitzondering geadviseerd bij kinderen jonger dan 2 jaar. 

Aangezien het rs virus nu rond dwarreld bij kleine kindjes zou ik toch adviseren naar de huisarts te gaan. Al is het maar voor de zekerheid om het uit te sluiten en misschien kunnen zij nog helpen. Vooral omdat hij nog zo klein is. En minder drinkt..

Ik heb de huisarts gebeld 2 dagen geleden maar kreeg alleen de assistente aan de lijn, ze vond het allemaal niet dusdanig erg, want hij dronk in ieder geval nog iets en was niet benauwd/suf?maar ik zal vandaag nog eens bellen om een afspraak te maken. Bedankt voor de tips!?

Terug
Bovenaan